Några av er kanske kommer ihåg prototypen av den här kampanjen som då gick under kod-namnet "Kalles Kampanj" efter kaviaren som smakar gott på både macka och ägg...
Aja! hittills har alla detaljer inte fixats men vissa saker har bestämts som står här nere
Karta: Kampanjen kommer ske på en taktiskt och en strategisk karta liksom kampanjen på Dawn of War Dark Crusade (den sista expansionen till Dawn of War och om någon försöker rätta mig så kidnappar jag deras hamsters kusin!!).
Versetila Arméer: Spelare kan välja att splittra upp sin armé för sprida ut sig snabbare, jobba med en fokuserad styrka eller Skicka upp dem till sin Battle-Cruiser för snabba anfall bakom fiendens linjer.
Nya Deep-Strike regler: Enheter som vill använda deep-strike måste plockas upp av skeppet för att kunna skickas tillbaka ner till marken för ett krossande anfall. (Ska även diskuteras om regeln som förbjuder deep strike på första rundan ska försvinna)
Bygg upp en ny armé: Genom att kontrollera vissa zoner kan man bygga fler och fler enheter in i sin armé. (Ett maximalt antal points ska diskuteras)
Aktivt stridsfält: Varje runda på slagfältet motsvarar en runda på den strategiska kartan och andra spelare kan hoppa in i strider som redan sker. Kalla på hjälp från vänner eller storma ett slagfält där båda dina fiender redan försvagat sig.
Nya Fall-Back regler: Alla enheter som flyr eller leds medvetet ut ur slagfältet dör inte utan hamlar i ett närliggande område.
Stärk dina trupper: Genom stridens hetta kan dina trupper få poäng inom olika områden så dem kan bli bättre på det jobb dem sköter genom uppgraderingar och Special Regler.
Hittills så är det här det som kommer vara ändrat men det kommer komma mer detaljer senare.
4-7 spelare och jag skulle uppskatta vad ni tycker om det hittills och om ni vill vara med.