Fröjd vill vara maed.
+4
fekke
Dan the Wierd
emilfrojd
Petrus The Evil Clown
8 posters
Assault on Claudius IV
Dan the Wierd- Antal inlägg : 190
- Inlägg 27
Sv: Assault on Claudius IV
Jag skickade telepatiskt till dig förut, men det var ingen hemma...
Jag är på. så skicka gärna regelutkasten till min mejl så kollar jag dom.
m_134_minigun@hotmail.com om du undrar.
Jag är på. så skicka gärna regelutkasten till min mejl så kollar jag dom.
m_134_minigun@hotmail.com om du undrar.
Andreas- Antal inlägg : 133
- Inlägg 28
Grymt pa med mina Taus! 1000 points ftw!
Grunir- Antal inlägg : 8
- Inlägg 29
hej vi borde ta hjälp av PLANETARY EMPIRES som släps inom en snar framtid och kan man få dit mobil numer och msn om du har någon ??
WilhelmA- Antal inlägg : 81
- Inlägg 30
Vad handlar det om för regler?
Grunir- Antal inlägg : 8
- Inlägg 31
det är som Mighty Empires till fantasy fast en 40 k variant
WilhelmA- Antal inlägg : 81
- Inlägg 32
Ah tack
Petrus The Evil Clown- Antal inlägg : 47
- Inlägg 33
Jo, jag är ganska säker att vi täckte Planetary Empires rätt tidigt i det här forumet. Dessutom har jag redan skrivit ner så mycket av reglerna osv osv.. Sååå.. Kommer kännas som ett sjukt slöseri att bara slänga bort allt för en regelbok som inte lär komma på ett tag (DVS att kampanjen kommer vara fördröjd ännu mer) och som (möjligtvis) ingen av oss kommer köpa för en uslig kampanj.. Som jag sa till den förra personen som snackade om planetary empires, förlåt om jag sårade några känslor, trampade på några tår eller bara gjorde dig arg.
För er som vill kontakta mig på msn så står den informationen här nere
E-mail: Raiseku_Ramine@hotmail.com (fråga inte >_>)
För er som vill kontakta mig på msn så står den informationen här nere
E-mail: Raiseku_Ramine@hotmail.com (fråga inte >_>)
- Inlägg 34
Okej, Folket som fått den senaste versionen av reglerna är dem följande
Dan
Fjord
Andreas
Om någon annan vill vara med och försökt säga något så säger jag det direkt, Jag kan inte läsa tankar och seg på vad folk försöker säga med vaga refferenser and sheit, så vill du vara med säg det öppet och direkt (och helst till mig eller någon som kan meddela mig, du kan vara jätte öppen och jätte direkt men det funkar inte om du snackar med väggen om det)
För er som fått reglerna så kan jag säga att det finns två saker jag har funderat på att ändra. Det är
1. Att man inte förlorar en enhets special rule förens enheten blivit helt förintad och när dem väl är förintade så förlorar dem alla sina spec. regler
2. Deployment systemet. Ville göra något som man kan tänka sig att anfall skulle vara, att dem på defensiven hunnit placera allt sitt på sina platser medans dem på offensiven springer in på slag fältet just då, däremot blir det ju problematiskt med reglerna så jag funderar om man ska skrota det och bara deploya som vanligt, fungerar det eller behöver det bara lite tweaks.
Dan
Fjord
Andreas
Om någon annan vill vara med och försökt säga något så säger jag det direkt, Jag kan inte läsa tankar och seg på vad folk försöker säga med vaga refferenser and sheit, så vill du vara med säg det öppet och direkt (och helst till mig eller någon som kan meddela mig, du kan vara jätte öppen och jätte direkt men det funkar inte om du snackar med väggen om det)
För er som fått reglerna så kan jag säga att det finns två saker jag har funderat på att ändra. Det är
1. Att man inte förlorar en enhets special rule förens enheten blivit helt förintad och när dem väl är förintade så förlorar dem alla sina spec. regler
2. Deployment systemet. Ville göra något som man kan tänka sig att anfall skulle vara, att dem på defensiven hunnit placera allt sitt på sina platser medans dem på offensiven springer in på slag fältet just då, däremot blir det ju problematiskt med reglerna så jag funderar om man ska skrota det och bara deploya som vanligt, fungerar det eller behöver det bara lite tweaks.
- Inlägg 35
Alltså, det var jag som sa i mitt första inlägg på den den här tråden att vi borde köra med Planetary Empire istället. (Jag skrev faktiskt Galactic Empire, för jag kom ihåg fel.)
Och jag sa det när du precis börjat med reglerna, för att försöka skona dig från onödigt arbete. Nu är reglerna så gott som släppta, och jag som kassör har föreslagit att det kunde vara värt att köpa in till Anvil. Kom inte och säg att reglerna skulle dröja eller inte bli köpta.
Och jag sa det när du precis börjat med reglerna, för att försöka skona dig från onödigt arbete. Nu är reglerna så gott som släppta, och jag som kassör har föreslagit att det kunde vara värt att köpa in till Anvil. Kom inte och säg att reglerna skulle dröja eller inte bli köpta.
- Inlägg 36
Okej, Om ni alla verkligen vill det så får man väl backa undan för majoriteten, vi lever ju trots allt i en demokrati (... Ännu... )
Aja, Då väntar vi då om det är det folk vill..
Aja, Då väntar vi då om det är det folk vill..
- Inlägg 37
Efter att ha gått igenom Dans undersökning av reglerna så har jag nu gett upp allt hopp för att ens ORKA fixa allt det här.. Så Kampanjen är nu på is tills vi införskaffar Planetary Empires
PS: Sorry glömde ändra Experience reglerna fullt, speciellt området med Vilka man får nominera. Också, det står inga regler i regelboken om att ta bort spec regler, så jag gick bara på något vettigt, men i och för sig kan en roll som inte blir på en regel kan lika gärna vara en re-roll.. Men som sagt, Kampanjen är på is tills Planetary Empires köps in av någon
PS: Sorry glömde ändra Experience reglerna fullt, speciellt området med Vilka man får nominera. Också, det står inga regler i regelboken om att ta bort spec regler, så jag gick bara på något vettigt, men i och för sig kan en roll som inte blir på en regel kan lika gärna vara en re-roll.. Men som sagt, Kampanjen är på is tills Planetary Empires köps in av någon
- Inlägg 38
Latmask.Efter att ha gått igenom Dans undersökning av reglerna så har jag nu gett upp allt hopp för att ens ORKA fixa allt det här.. Så Kampanjen är nu på is tills vi införskaffar Planetary Empires
emilfrojd- Admin
- Antal inlägg : 106
- Inlägg 39
Planetary Empire beställt av mig privat som vi kan använda bör dyka upp någon gång nästa vecka eller veckan efter.
- Inlägg 40
Sweet
emilfrojd- Admin
- Antal inlägg : 106
- Inlägg 41
Den dök upp idag. Jag ska försöka komma ihåg att ta med mig den imorgon.