Anvil

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Anvil är en förening för figur-, roll-, kort- och sällskapsspel i Visby.


3 posters

    Behöver 1 Person till DoD Rollspel

    Andreas
    Andreas


    Antal inlägg : 133
    Join date : 09-07-09
    Age : 29
    Ort : Klintehamn

    Behöver 1 Person till DoD Rollspel Empty Behöver 1 Person till DoD Rollspel

    Inlägg  Andreas ons jul 15, 2009 1:43 am

    hej alla forumare, jag har skapat en DoD grupp där vi hade lite otur med dom som var med 2 stycken var tvungna att hoppa av innan vi ens kom igång. Så jag skapade en SLP ch vi körde igång iaf,
    men nu när kampanjen ska fortsätta så saknar vi en spelare, så om ngn vill vara med och rollspela är det bara att posta i denna tråden

    det är först till kvarn som gäller, dock så vill jag bara påminna om att det är 6 personer i gruppen redan nu (med Spel ledare) och om du inte gillar stora grupper kan det bli stökigt. Dessutom är kampenjen Enormt Dystropisk, vilket gör att folk kan bli störda eller äcklade av beskrivningar av ruttnande kroppar och Förvridna människor och liknande, T.ex.
    Spelledare: ni går genom slum kvarteren i den lilla staden Nidenlöv som är en stad som tillhör det alviska släktet, men någonting känns fel, ni känner alla denna känsla. Vad gör ni?
    Spelare 1: Jag vänder mig om och tittar mig omkring
    Spelledare: det du ser förskräcker dig, du ser en man som har fått sitt Huvud sönder slitet, det lilla som är kvar kan knappt kännas igen som ett huvud, men han verkar försöka kommunicera med dig
    Spelare 2: Jag Springer mot andra hållet från det monstret
    Spelledaren: när du börjar springa och kommer runt ett hörn ser du en man i svart rock stå där, han pekar på dig och säger *vänd om eller Dö* han drar långsamt sitt stora svärd som matrialiseras i en tjock svart dimma. ur den svarta dimman dyker också otaliga män med stora otäcka sår på olika ställen på kroppen
    spelare 1och2: jag drar mina vapen
    spelare 3: jag börjar lägga magin "Förgör odöd"
    spelledare: okej, din magi blir avbruten
    Spelare 3: varför?
    Spelledare: Du vet inte orsaken, dock känner du att förbindelsen med din magi långsamt slits ifrån dig.

    något i stil med det scenariot brukar hända ibland, eller saker som att kroppar hänger i tak och liknande, så om du inte klarar sånt Skriv INTE upp dig,

    Vi som spelar är:

    Jag (spelledare)
    Elina
    Joel
    Ejnar
    Hampus
    Felix
    ZoNe
    ZoNe


    Antal inlägg : 24
    Join date : 09-07-16
    Age : 28
    Ort : vet inte

    Behöver 1 Person till DoD Rollspel Empty Sv: Behöver 1 Person till DoD Rollspel

    Inlägg  ZoNe fre jul 17, 2009 3:43 pm

    Jag skulle JÄTTE JÄTTE gärna vara med i det rollspelet, det låter ju totally awsome!!!Very Happy:D MvH lucas
    WilhelmA
    WilhelmA


    Antal inlägg : 81
    Join date : 09-07-26
    Age : 33
    Ort : Visby

    Behöver 1 Person till DoD Rollspel Empty Sv: Behöver 1 Person till DoD Rollspel

    Inlägg  WilhelmA mån jul 27, 2009 12:13 pm

    Jag kan vara på. Jag ville inte hoppa av. Jag hade bara oturen att missa första spelmötet genom att vara på ett styrelsemöte i Sverok Stockholm.

    Sponsored content


    Behöver 1 Person till DoD Rollspel Empty Sv: Behöver 1 Person till DoD Rollspel

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: mån apr 29, 2024 6:06 am