Anvil

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Anvil är en förening för figur-, roll-, kort- och sällskapsspel i Visby.


+5
Mr Ogre
Andreas
Dan the Wierd
Petrus The Evil Clown
Grunir
9 posters

    Eran mest minnesvärda 40 k match

    Grunir
    Grunir


    Antal inlägg : 8
    Join date : 09-07-14

    Eran mest minnesvärda 40 k match Empty Eran mest minnesvärda 40 k match

    Inlägg  Grunir ons jul 15, 2009 4:37 pm

    hej skulle va roligt att höra om folks mest Episk matcher och grymaste slag .. så låt höra gott folk ta fram era bästa Gaming minnen Cool
    Petrus The Evil Clown
    Petrus The Evil Clown


    Antal inlägg : 47
    Join date : 09-07-01
    Age : 32
    Ort : Visby, Bingeby

    Eran mest minnesvärda 40 k match Empty Sv: Eran mest minnesvärda 40 k match

    Inlägg  Petrus The Evil Clown ons jul 15, 2009 8:42 pm

    Hmm... Om man ska ta en match generellt så var det när Mårten sprängde upp mer än 50% av mina marines med sina plasma cannons på första rundan medans han spelade "Always Look on the Bright Side of Life" i bakgrunden.. Roligt för mig? Nej! Något jag aldrig kommer glömma och förmodligen roligt för dem som såg på? Ja.

    Annat tillfälle var väl när jag(Tau), mårten(eldar) och "lila"(tau) körde mot Arvid(Nids), K(Orks) och Martin (orks). Där uppfann vi taktiken "House of Shoop da Woop" då man har 48 Fire Warriors samlade i ett hus.. NOTHING came close.
    Dan the Wierd
    Dan the Wierd


    Antal inlägg : 190
    Join date : 09-06-30
    Age : 42
    Ort : Slite

    Eran mest minnesvärda 40 k match Empty Sv: Eran mest minnesvärda 40 k match

    Inlägg  Dan the Wierd ons jul 15, 2009 9:53 pm

    *hrm* Man får bara ha en unit i ett hus eller i en transport, + Independent Charecters...

    Inte min favoritmatch, men mitt favoritögonblick: Filip lånade Fredriks Orks, och Biker-Warbossen stog i en wheelie på basen. Följdaktligen, när den mötte min Carnifex med "Riot Shield" i närstrid mitt på planen, så såg det ut som den gasade uppför skölden för att slå 'fexen i huvet! Den striden var desseutom löjligt jämn i tre eller fyra rundor, innan Orken vann. Har aldrig sett så många Power Klaw/Monstrous Creature attacker misslyckas sen dess!

    Jag vet inte vilken min bästa match har varit. Av nån anledning tar alla matcher så löjligt lång tid, trots att man räknar med att 1750 poäng ska va klart på tre timmar. Jag har långt mer oavslutade matcher än avslutade tror jag. Känns så i alla fall.
    Andreas
    Andreas


    Antal inlägg : 133
    Join date : 09-07-09
    Age : 29
    Ort : Klintehamn

    Eran mest minnesvärda 40 k match Empty Sv: Eran mest minnesvärda 40 k match

    Inlägg  Andreas tor jul 16, 2009 1:35 pm

    hmm Grymmaste matchen? om Apocalypse räknas var det nog slaget jag spelade med hela min armé, jeppa hade hela sin armé, Jonathan hade sin Imperial guard, morgan hade sina imp guard och sedan var det en ork spelare och en SM spelare. Runda 1 börjar med att Imp spelarna och Space marine spelarna skjuter iväg alla orks (typ 150st) och uppåt 30 Spawns of choas dock dör inte en enda Tau eller CSM från min sida, Partiet slutar med att alla gubbar på vår sida utom vår Icke playtestade Special Enhet står på mitten av planen och slåss mot 3 baneblades, och vinner O.o men blir tillslut dödad av Grey knight Terminators
    Mr Ogre
    Mr Ogre


    Antal inlägg : 79
    Join date : 09-07-05
    Age : 36
    Ort : Gamleby(norra kalmar län)

    Eran mest minnesvärda 40 k match Empty Sv: Eran mest minnesvärda 40 k match

    Inlägg  Mr Ogre sön jul 19, 2009 6:23 am

    hehehe: lol: kul

    Bästa matchen... dom roligaste i alla fall var i en av våra turneringar. matcherna mot Bodil o Hanna där ja vann mot Bodil, den matchen var skit kul tycke vi båda, till exempel i min sista shooting phase kunde min hammer head inte skuta på något annat än hennes assassin, den stackaren fick en s10 full träff på sig "oj han dog undrar varför Rolling Eyes "

    Mot Hannas eldars kommer ja inte ihåg om ja vann en minor eller om det blev en draw dock så var mina kroots 1w ifrån att ge mig halva poängen för hennes avatar på en enda shooting phase Wink. Då Hanna inte trodde ja kunde se och skuta den, krootsen stod en bit inne i skogen. Det misstaget gjorde hon inte igen kan ja säga.

    Dom 2 roligaste 40k hädelserna som ja varit med om kommer här.
    Mot Nisses Necrons fick mina Kroots en fin fin flank marsh, full rapid fire salva och 1 eller 2 warriors står kvar Very Happy Shocked Very Happy tills alla utom 2 reser sig igen Crying or Very sad (warrior enheten var full, vet inte hur många det är)

    Det andra hände också på samma turnering som dom roliga matcherna, detta var mot Dan. Hormagunts Vs Fire warriors i cc. Jag ber ödmjukt Dan om hjälp med att komma ihåg det exakta antalet gubbar på respektive sida men det slöt med att mina fire warriors höll tre rundur var det va.
    Znikch
    Znikch


    Antal inlägg : 49
    Join date : 09-06-30
    Age : 31
    Ort : Lokrume

    Eran mest minnesvärda 40 k match Empty Sv: Eran mest minnesvärda 40 k match

    Inlägg  Znikch sön jul 19, 2009 11:20 pm

    Martin de e 20 Necron Warriors i en unit.

    Hmm... De roligaste jag har varit med om var väl när jag mötte Levi i turneringen. Flayed Ones gav mig 3 KP den matchen. Flayed Ones flank marchar Levis imps "fire line" mortars, auto-cannons (eller nåt). Rundan Flayed Ones kommer fram så assaultar dom mortars, som dog Rolling Eyes . Sen går dom in i huset dödar weapons team(?) utan problem, consolidetar upp mitt framför Levis weapon team(?) var av Levi skjuter på dom och EN "dör" Shocked , han reser sig upp, hej då imps på huset. Twisted Evil
    Dan the Wierd
    Dan the Wierd


    Antal inlägg : 190
    Join date : 09-06-30
    Age : 42
    Ort : Slite

    Eran mest minnesvärda 40 k match Empty Sv: Eran mest minnesvärda 40 k match

    Inlägg  Dan the Wierd mån jul 20, 2009 8:08 pm

    He he, jo dom där Hormagauntsen är nog ett av mina bäsa ögonblick också. Jag hade en enhet med 14 Hormagaunts, som chargat ca 20 Kroot i en skog och vunnit, och de flesta vet ju hur överläsna Kroot är i skog. Bara en cirka 5 Hormagaunts överlever, byter riktning och störtar in i 4 stycken Fire Warriors. Efter tre-fyra rundors klösande så står två Fire Warriors kvar som enda överlevande!
    The Avatar
    The Avatar


    Antal inlägg : 62
    Join date : 09-07-07

    Eran mest minnesvärda 40 k match Empty Sv: Eran mest minnesvärda 40 k match

    Inlägg  The Avatar lör jul 25, 2009 10:29 am

    En av mina favorit partier var när jag spelade mot Morgan med mina eldar.Det var när min wraith lord klättrade upp för en byggnad och kom till våningen precis under takvåningen där en unit med conskripts står.Men eftersom wraith lorden är så lång så kan den luta sig över kanten och se imperial guardserna som står och håller ett objective.Wraith lorden är utrustad med två flamers så det ända som är kvar av conskriptserna är en ask hög.Rolling Eyes
    WilhelmA
    WilhelmA


    Antal inlägg : 81
    Join date : 09-07-26
    Age : 33
    Ort : Visby

    Eran mest minnesvärda 40 k match Empty Sv: Eran mest minnesvärda 40 k match

    Inlägg  WilhelmA sön jul 26, 2009 7:38 pm

    Min roligaste match var någon gång i högstadiet (Alltså när Warhammer 40K var bra, förlåt kunde inte hålla mig från att kommentera det) under en match (1500) mot min kompis Word Bearers arme så blev slutresultatet ett chaos armen var i princip helt utplånad. Jag hade förlorat 3 marines och en gun servitor...

    Har aldrig vunnit lika stort någon gång igen.
    avatar
    Imperial_mee


    Antal inlägg : 20
    Join date : 09-08-08

    Eran mest minnesvärda 40 k match Empty Sv: Eran mest minnesvärda 40 k match

    Inlägg  Imperial_mee fre aug 21, 2009 11:36 pm

    Du Znikch du hadde nästan rätt. Det var ett heavy bolter team, en infantry squad, mortar teamet och en junior officer unit.
    Men det var en kul match! Very Happy

    Sponsored content


    Eran mest minnesvärda 40 k match Empty Sv: Eran mest minnesvärda 40 k match

    Inlägg  Sponsored content

      Liknande ämnen

      -

      Aktuell tid och datum: tor maj 02, 2024 10:47 pm