Anvil

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Anvil är en förening för figur-, roll-, kort- och sällskapsspel i Visby.


5 posters

    Bakgrunder för Arméer

    Petrus The Evil Clown
    Petrus The Evil Clown


    Antal inlägg : 47
    Join date : 09-07-01
    Age : 32
    Ort : Visby, Bingeby

    Bakgrunder för Arméer Empty Bakgrunder för Arméer

    Inlägg  Petrus The Evil Clown lör jul 04, 2009 4:13 am

    Jag undrar om någon i Anvil har tänkt ut en ordentlig bakgrund till sin armé?

    Själv har jag ju två olika arméer (Tau och SM)så jag bestämde mig för att väva ihop deras bakgrunder.

    Mina Tau är från en Sept som heter Sho'kara som ligger runt den nord-västra gränsen mellan Tau och Imperiet. Dem anser att O'Shovah's strids-taktiker inte var så ineffektiva som resten av Tau imperiet och O'Shasserra försöker få dem att tro och därför studerar fortfarande O'Shovah's taktiker och är därför lite mindre rädda för närstid än andra Tau. Dem ledde även ett anfall mot Space Marine hemvärlden Obilica Under Third Sphere Expansion

    Detta var då mina Space Marines hemvärld. Dem Tzarist-Ryssland-Inspirerade Iron Bears slog tillbaka Tau anfallet men förlorade bla sin första Chapter Master, men inte innan han gav äran till kaptenen för första kompaniet, Nikolay Kolya. Kolya ledde Iron Bears till seger och lyckades även befria andra närliggande världar. Iron Bears' Gene-Seed är öppet för debatt men vinklat mot Space Wolves.

    Det skulle vara jätte roligt om fler från Anvil skulle vilja lägga upp sina arméers fluff här om ännu roligare om vi kunde binda fast dem i den sektor som jag och ett par andra döpt till Sethar Sektorn som ligger som sagt, nordväst om Tau, vilket gör så alla arméer kan finnas där.
    Mr Ogre
    Mr Ogre


    Antal inlägg : 79
    Join date : 09-07-05
    Age : 36
    Ort : Gamleby(norra kalmar län)

    Bakgrunder för Arméer Empty Sv: Bakgrunder för Arméer

    Inlägg  Mr Ogre sön jul 05, 2009 4:44 am

    själv så tycker ja att de e lite väl löjligt med bakgrunds historier till sina arméer om ja ska va helt ärlig men om man vill slösa tid på onödigt tänkande i stället för att äta så får man vel de då
    avatar
    emilfrojd
    Admin


    Antal inlägg : 106
    Join date : 09-06-30

    Bakgrunder för Arméer Empty Sv: Bakgrunder för Arméer

    Inlägg  emilfrojd sön jul 05, 2009 11:17 am

    Varför är det löjligt?
    Varför inte skapa en egen karaktär på sin egen armé?
    avatar
    jeppa


    Antal inlägg : 12
    Join date : 09-07-05

    Bakgrunder för Arméer Empty Sv: Bakgrunder för Arméer

    Inlägg  jeppa sön jul 05, 2009 7:17 pm

    jag har funderat på historia till mina chaos men utan resultat, men däremot har jag lite om "Ragnarok The Destroyers of worlds" men det är inget att skryta med.


    Senast ändrad av jeppa den tis jul 07, 2009 7:57 pm, ändrad totalt 1 gång
    Petrus The Evil Clown
    Petrus The Evil Clown


    Antal inlägg : 47
    Join date : 09-07-01
    Age : 32
    Ort : Visby, Bingeby

    Bakgrunder för Arméer Empty Sv: Bakgrunder för Arméer

    Inlägg  Petrus The Evil Clown sön jul 05, 2009 9:50 pm

    Berätta det du bestämt om, kan gärna hjälpa att komma på en bakgrund till dina chaos om du vill

    själv så tycker ja att de e lite väl löjligt med bakgrunds historier till sina arméer om ja ska va helt ärlig men om man vill slösa tid på onödigt tänkande i stället för att äta så får man vel de då

    Vet inte om det var menat så, men det känns rätt offensivt tbh
    Mr Ogre
    Mr Ogre


    Antal inlägg : 79
    Join date : 09-07-05
    Age : 36
    Ort : Gamleby(norra kalmar län)

    Bakgrunder för Arméer Empty Sv: Bakgrunder för Arméer

    Inlägg  Mr Ogre sön jul 05, 2009 11:36 pm

    Nä ja tycker helt enkelt de e lite lustigt ja menar de e inte va spelet går ut på i min lilla värld men de vel en kul grej antar ja. Tycker dock fortfarande att de e ren slöseri me tid o energi ja menar ja orkar knappt måla mina egna figurer. De e vel viktigare att ja målar på dom än att hitta på massa mumbo jumbo, upskattar dock folk för att dom orkar me de. De ja mena me o "äta i stället" var bara att ja spelade på att jag valde o kalla mig Mr Ogre o deras hela religon går ju ut på att äta
    Petrus The Evil Clown
    Petrus The Evil Clown


    Antal inlägg : 47
    Join date : 09-07-01
    Age : 32
    Ort : Visby, Bingeby

    Bakgrunder för Arméer Empty Sv: Bakgrunder för Arméer

    Inlägg  Petrus The Evil Clown sön jul 05, 2009 11:37 pm

    Aaa, ok.
    Mr Ogre
    Mr Ogre


    Antal inlägg : 79
    Join date : 09-07-05
    Age : 36
    Ort : Gamleby(norra kalmar län)

    Bakgrunder för Arméer Empty Sv: Bakgrunder för Arméer

    Inlägg  Mr Ogre sön jul 05, 2009 11:41 pm

    jo just de Emil nu på tisdag kan ja inte komma o måla för Kl 07:05 åker ja båten o sen e ja påväg till nykterhets rörelsens kongres i Göteborg, du råkar inte veta va GW Göteborg har för adres
    avatar
    emilfrojd
    Admin


    Antal inlägg : 106
    Join date : 09-06-30

    Bakgrunder för Arméer Empty Sv: Bakgrunder för Arméer

    Inlägg  emilfrojd mån jul 06, 2009 2:53 am

    Nej jag vet tyvärr inte det men kolla i en WD eller kolla på deras hemsida.

    Dock skulle väl jag säga att Bakgrunds story är visst en del av spelet på samma sätt som att måla är det. Dock så kanske man väljer att följa den bakgrund som redan finns och då tar ett existerande concept istället för att skapa ett nytt. Men självklart måste man ju inte bry sig om en bakgrund om man itne vill.
    Dan the Wierd
    Dan the Wierd


    Antal inlägg : 190
    Join date : 09-06-30
    Age : 42
    Ort : Slite

    Bakgrunder för Arméer Empty Sv: Bakgrunder för Arméer

    Inlägg  Dan the Wierd mån jul 06, 2009 8:27 pm

    Jag har ju tre 40K arméer hittills, och Mr Ogre sysslar med samma mumbo jumbo om han tänker efter, eftersom han kan bakgrundshistorian till sin egen armé. Nå, mitt eget fluff:

    Mina Tyranids heter Splinter Fleet Nidhögg. De slår till i Galaxens östra region, in i Ultima Segmentum, och använder sig av psykologisk krigsföring. De har en mini-skärva av ”The Hive Mind” som experimenterar med personlighet hos vissa utvalda synaps-varelser. Vissa Brood Lords har blivit omdesignade till att se ut som kvinnor, så kallade Brood Queens. Bara till ytan givetvis. En kritvit ansiktsmålning på en i övrigt leopardinspirerad hord sätter skräck (eller åtminstone en sekunds tvivel) i huvet på de flesta.

    Min Tau armé är O’Shovas Vanguard: ”Da Ork Dakkas”. De har ingen fast sept, men de har en septfärg: ”camo green”. Färgen av ruttnande Orks! Deras rustning och fordon har en blandning av röd/orange kamouflage för rostiga Ork-landskap, och porslinsvita pansarplattor. Deras dräkter är mest för ceremoniellt syfte. Rött till ära för deras ledare: O’Shova (Commander Farsight på människospråk) som kommer från Vior’La, vars septfärg är röd. Den vita färgen har tre anledningar: De har hittat en billig, kritvit variant av adamantium som dessvärre är nästan omöjlig att färga. Det gör dock inget för de vill gärna ha den vita septfärgen för hemplaneten T’au. De ser inte sig själva som illojala, snarare tvärtom. De har offrat sig för att göra smutsjobbet, och att slåss utan sina allierade, och Ethereals inspirerande närvaro. Slutligen så är den en bra ”mönsterbrytare” och kan blända små plirögda Orker i solljuset. De har kommit en bit ut från Tauimperiets vanliga rymd, för de letar efter planeter att dra resurser ifrån för att slutgiltligen förgöra Orks.

    Till sist; min WAAAGH! –THE ORKS! Den har inget namn ännu, men den styrs av en Big Mek som får heta Skullskar Skraghamma tills jag kommit på något bättre. Jo, Skullskar är bra, men jag har stora planer jag Very Happy . Nå, hursomhelst så skriver jag en fanfic just nu om min Mek och hans väg till makten. Han tillhör klanen Death Skullz, som ju är experter på att låna, men aldrig lämna tillbaks något. Faktum är att jag döpt de flesta i armén (av de stora dyra grejerna alltså). Till exempel, hans favoritvapen heter Teefbusta, hans näst högste befäl heter Boss Maglotz och han har en odödlig Deff Dred som heter Old Log’ead. (Vadå odödlig? –Det får ni läsa i framtiden!)
    Skullskar kommer från galaxens norra del, från ett planetsystem som heter Cariddea, och det ligger i närheten av Valhalla.
    avatar
    jeppa


    Antal inlägg : 12
    Join date : 09-07-05

    Bakgrunder för Arméer Empty Sv: Bakgrunder för Arméer

    Inlägg  jeppa tor jul 16, 2009 2:27 am

    Petrus The Evil Clown skrev:Berätta det du bestämt om, kan gärna hjälpa att komma på en bakgrund till dina chaos om du vill

    har börjat på bakgrunden men den är lite luddig men det jag har är att dom är nån avstickare från pre heresy: capteret luna wolves ,post heresy: black legion
    dom bär fortfarande månskäran ock varghuvudet på sina rustningar, dom leds av en daemonprince av chaos undivided(belakor just nu)dom undviker demoner i så stort mån som möjligt bortsett från lorden,men under "time of ending" så har det dykt upp vissa demoner t.ex. en "soulgrinder"(fri defiler) och posessed.
    det har även dykt upp flera "heretics" från andra delar av både chaos och space marine.

    ska forfarande fixa ett daemon true name till belakor
    och liknande men det e vad jag har
    Petrus The Evil Clown
    Petrus The Evil Clown


    Antal inlägg : 47
    Join date : 09-07-01
    Age : 32
    Ort : Visby, Bingeby

    Bakgrunder för Arméer Empty Sv: Bakgrunder för Arméer

    Inlägg  Petrus The Evil Clown tor jul 16, 2009 1:47 pm

    Är ett litet problem med bakstoryn som stör iaf mig väldigt mycket.

    När Horus samlade World Eaters, Emperors Children och Sons of Horus för att skicka ner dem på isstvan där de skulle slaktas av virus bomber och annat så slutade lojalist sons of horus kalla sig för just det och tog upp namnet Luna Wolves igen. I och för sig betyder inte det att alla som SoH som saknade namnet Luna Wolves var förrädare... Meeeen hela namnet får det att låta som dem är mer lojala till horus än The Emperor.

    Liksom, om du frågar mig så skulle jag säga att dem borde komma från Sons of Horus än Luna Wolves.. Eller att dem är förrädare från INNAN dem ens blev Sons of Horus.

    Däremot är det ju fortfarande din armé så du får bestämma hur du gör
    avatar
    jeppa


    Antal inlägg : 12
    Join date : 09-07-05

    Bakgrunder för Arméer Empty Sv: Bakgrunder för Arméer

    Inlägg  jeppa tor jul 16, 2009 2:52 pm

    horus är lunawolves primarch så det här är inte omöjligt då dom har dna från honnom
    Petrus The Evil Clown
    Petrus The Evil Clown


    Antal inlägg : 47
    Join date : 09-07-01
    Age : 32
    Ort : Visby, Bingeby

    Bakgrunder för Arméer Empty Sv: Bakgrunder för Arméer

    Inlägg  Petrus The Evil Clown tor jul 16, 2009 6:05 pm

    Tror inte du förstår vad jag menar. Innan Luna Wolves bytte namn till Black Legion så hette dem Sons of Horus. Det här namnet fick dem runt tiden Horus vände sig mot Chaos. Namnet Luna Wolves är så fel som det bara går mot en grupp som kämpar för Chaos och inte The Emperor. Namnet Sons of Horus (Dem som senare blev Black Legion) står i princip för dem som kämpar för Horus och alla som kallade sig Luna Wolves (dvs alla lojalister) slaktade på Isstvan.

    horus är lunawolves primarch så det här är inte omöjligt då dom har dna från honnom

    Jag säger inte att Horus inte är Luna Wolves primarch, jag säger att namnet Luna Wolves är lika död som primarchen själv, Symboliken hos Luna Wolves är i princip dött och den enda vettiga anledningen som en grupp Chaos Space Marines skulle fortfarande månen och vargen och inte Horus' Öga är att dem defekterade innan namn bytet och detta mörklades på samma sätt som dem mörklade vad som hände med Xavyer Jabul.
    Dan the Wierd
    Dan the Wierd


    Antal inlägg : 190
    Join date : 09-06-30
    Age : 42
    Ort : Slite

    Bakgrunder för Arméer Empty Sv: Bakgrunder för Arméer

    Inlägg  Dan the Wierd mån jul 20, 2009 7:57 pm

    som hände med Xavyer Jabul
    Vem är han och vad hände med honom?
    avatar
    jeppa


    Antal inlägg : 12
    Join date : 09-07-05

    Bakgrunder för Arméer Empty Sv: Bakgrunder för Arméer

    Inlägg  jeppa mån jul 20, 2009 8:25 pm

    Petrus The Evil Clown skrev:
    Jag säger inte att Horus inte är Luna Wolves primarch, jag säger att namnet Luna Wolves är lika död som primarchen själv, Symboliken hos Luna Wolves är i princip dött och den enda vettiga anledningen som en grupp Chaos Space Marines skulle fortfarande månen och vargen och inte Horus' Öga är att dem defekterade innan namn bytet och detta mörklades på samma sätt som dem mörklade vad som hände med Xavyer Jabul.

    du sa själv i lördags att luna wolves tankegångar och syn kom tillbaka till dom säg mig varför inga överlevde i hela då kända universum.
    Petrus The Evil Clown
    Petrus The Evil Clown


    Antal inlägg : 47
    Join date : 09-07-01
    Age : 32
    Ort : Visby, Bingeby

    Bakgrunder för Arméer Empty Sv: Bakgrunder för Arméer

    Inlägg  Petrus The Evil Clown tis jul 21, 2009 12:27 am

    (Detaljerna är lite fuzzy för jag läste boken i Januarioch jag är för lat för att gå och slå upp sidan i boken)

    Xavyer Jabul var en sergant (Assault om jag minns rätt)som blev besatt av en demon på något sätt (enda detaljen är bara att han hör den viska i hans huvud och sen går han helt bonkers) och började slakta sina män och fortsatte på innan han blev stoppad av Garviel Loken (och möjligtvis en annan Astartes). Tyvärr hade Jabul också blivit sedd av ett par remembracers men hans kropp hade redan muterat så den var mer demon än astartes i form. Horus och Maloghurts sa till den överlevande som inte hade en VÄLDIGT senior rank att det hade varit ett vild-djur som attackerat dem, inte en warp-varelse som tagit över en astartes kropp.

    Det är vad jag menade, Horus lät censurera händelsen så väl det gick för att beskydda den här kvinnan.

    Så, kort version.

    Sergent blir besatt, dödar saker, muteras, anfaller civila, horus cencurerar händelsen för att folk inte ska gå batshit-bonkers.

    Om ni vill så kan jag ta med boken till fenix nästa lördag så kan jag peka ut sidorna.
    Petrus The Evil Clown
    Petrus The Evil Clown


    Antal inlägg : 47
    Join date : 09-07-01
    Age : 32
    Ort : Visby, Bingeby

    Bakgrunder för Arméer Empty Sv: Bakgrunder för Arméer

    Inlägg  Petrus The Evil Clown mån aug 10, 2009 10:48 am



    du sa själv i lördags att luna wolves tankegångar och syn kom tillbaka till dom säg mig varför inga överlevde i hela då kända universum.

    Luna Wolves Tankegångar och syn kom tillbaka till lojalisterna på isstvan. Den enda såg sig själv som en Luna Wolf efter isstvan var en enda överlevande Kapten (Iacton Qruze) och jag är inte ens säker om han överlevde Eistensteins flykt till Terra (har inte läst så långt).

    Man skulle väl kunna säga att vissa Luna Wolves överlevde kriget och typ, blivit begravde under en massa ruiner, bestämde sig för att byta sida (på samma sätt som Lucius The Eternal) och bytt till Chaos. Så.. Det är ett till sätt för dina Chaos att fortfarande kalla sig Luna Wolves.
    avatar
    jeppa


    Antal inlägg : 12
    Join date : 09-07-05

    Bakgrunder för Arméer Empty Sv: Bakgrunder för Arméer

    Inlägg  jeppa mån aug 10, 2009 6:45 pm

    möjligheterna e ändlösa
    Petrus The Evil Clown
    Petrus The Evil Clown


    Antal inlägg : 47
    Join date : 09-07-01
    Age : 32
    Ort : Visby, Bingeby

    Bakgrunder för Arméer Empty Sv: Bakgrunder för Arméer

    Inlägg  Petrus The Evil Clown mån aug 10, 2009 6:57 pm

    Indeed, Det viktiga är, om du frågar mig, att röra sig runt det bestämda fluffet och inte säga "fuck you" och köra raka motsatsen till vad som Games-Workshop har bestämt.

    Verkligen, det enda jag ville göra var att hjälpa dig med att ditt fluff kan passa in lättare och inte att liksom.. vara ett arsle och säga vad du kan och inte kan göra som en liten fluff-nazist.. Men ja jag låter som en ändå xD

    Sponsored content


    Bakgrunder för Arméer Empty Sv: Bakgrunder för Arméer

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: fre maj 03, 2024 2:41 am