Anvil

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Anvil är en förening för figur-, roll-, kort- och sällskapsspel i Visby.


3 posters

    Distrikt 9

    WilhelmA
    WilhelmA


    Antal inlägg : 81
    Join date : 09-07-26
    Age : 33
    Ort : Visby

    Distrikt 9 Empty Distrikt 9

    Inlägg  WilhelmA lör aug 29, 2009 12:52 pm

    Den är ju på bio på Gotland nu. Själv tänkte jag "Jaha ännu en Hollywood Sci-Fi" sen läste jag på om filmen och insåg att jag hade helt fel. Den var inspelad av en Sydafrikansk debutant med bara okända skådespelare. Som Hollywood hatare blev jag plötsligt väldigt intresserad.

    Någon annan som har sett/Tänker se den här? För jag har inte gjort det än men har definitivt lust.
    Dan the Wierd
    Dan the Wierd


    Antal inlägg : 190
    Join date : 09-06-30
    Age : 42
    Ort : Slite

    Distrikt 9 Empty Sv: Distrikt 9

    Inlägg  Dan the Wierd mån aug 31, 2009 1:34 pm

    Skall se!
    Boberg
    Boberg


    Antal inlägg : 1
    Join date : 09-09-01
    Age : 31

    Distrikt 9 Empty Sv: Distrikt 9

    Inlägg  Boberg tis sep 01, 2009 5:56 pm

    Jag har sett den och jag säger bara det en gång: se den! Den blev en av mina favorit sci-fi filmer. Början må vara lite wtf? men men kommer med efter en stund
    WilhelmA
    WilhelmA


    Antal inlägg : 81
    Join date : 09-07-26
    Age : 33
    Ort : Visby

    Distrikt 9 Empty Sv: Distrikt 9

    Inlägg  WilhelmA tis sep 01, 2009 7:46 pm

    Såg "Live in Joburg" kortfilmen som regissören debuterade med innan han fick budgeten för den här. Den gjorde mig bara mer sugen på att se filmen.
    WilhelmA
    WilhelmA


    Antal inlägg : 81
    Join date : 09-07-26
    Age : 33
    Ort : Visby

    Distrikt 9 Empty Sv: Distrikt 9

    Inlägg  WilhelmA ons sep 09, 2009 11:36 pm

    Okej då har man sett den.

    Jag gillade den och står och väger mellan betyg 3-4/5 (Jag betygsätter alltid alla filmer det gör filmtittande mycket roligare)

    Någon som känner för att diskuttera?

    Jag tyckte inledningen var superb den var ju en allegori över apartheid regimen. Med en ond vit man vid namn Smith, byt ut ordet "räka" mot ordet "Nigger", byt ut District 9 mot de Svartas förhållanden osv. Men sen kommer förstås massor av action och "coola" Hollywood oneliners. Jag gick och såg den här främst för att den var från Sydafrika och jag tänkte att "Nu kanske jag slipper Hollywoods skit" men nej då. Man kommer inte undan tydligen. Men jag kunde förlåta det för jag gillade regin och huvudrollsinehavaren gjorde ett riktigt bra jobb med att gestalta sin karaktär trovärdigt.

    Funderar som sakt på betyg 3-4/5 vad tycker ni andra som sätt den?

    Sponsored content


    Distrikt 9 Empty Sv: Distrikt 9

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: tis maj 21, 2024 12:41 am