Anvil

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Anvil är en förening för figur-, roll-, kort- och sällskapsspel i Visby.


+10
WilhelmA
Natherul
Jakob the Woebringer
emilfrojd
the hive mind
Petrus The Evil Clown
The Avatar
the tau man
Andreas
Dan the Wierd
14 posters

    Turnering i 40K: "Unholy Alliance."

    Dan the Wierd
    Dan the Wierd


    Antal inlägg : 190
    Join date : 09-06-30
    Age : 42
    Ort : Slite

    Turnering i 40K: "Unholy Alliance." Empty Turnering i 40K: "Unholy Alliance."

    Inlägg  Dan the Wierd tis sep 15, 2009 1:04 am

    Master Sergeant Helling blickade ut over det sargade landskapet. Det välkomna tillskottet av de nya devil dog stridsvagnarna, hade decimerat de vanligtvis oövervinnerliga necrons till brinnande slagg. En valkyrie hade landsatt en grupp stormtrupper, vars hot-shot lasguns hade förvandlat de sista pariahs till såll. Fri från deras skräckinjagande närvaro, hade hellings sanktionerade psykers ödelagt necrons kommunikation, med hjälp av psykiskt brus. Hellings sneda leende letade sig högre och högre upp. Han skulle snart vara en av de få som kunde lägga till en seger mot necrons på sin resumé. De miljoner soldater som dött i kampen bekom honom inte det minsta. Plötsligt bröts master sergeant hellings leende av en oroväckande syn. Han justerade misstroget autofokusen på sin kikare och riktade den mot siluetterna som dök upp vid horisonten. Daemoner. Många av dem. På necrons sida. Det var bloodletters, om han inte mindes fel från sin utbildning, och de sprang rakt igenom alla de pansarbrytande, superheta strålarna från de nya vapnen. De kom från helvetet självt, och tyckte bara det var mysigt med lite melta-vapen. De stormade in i leden av skräckslagna soldater, tycktes hugga vilt omkring sig men ändå lyckas halshugga en eller två med varenda sving. Bakom sig hörde han en översynsman skjuta psykers på löpande band, när de drabbades av hemsökelser från daemonernas hemdimension. Bakom en mur av bloodletters reste sig fler och fler necrons upp. ”Only in death does duty end”, tänkte han när mörkret föll, och han bad sin sista bön till kejsaren.

    Unholy Alliance.

    Välkommen till Unholy Alliance, höstens turnering I Warhammer 40000. Den ligger på 1500 poäng, och har en rolig detalj som ger lite extra krydda. En regel som jag hittade nånstans på internet, och heter ”the enemy of my enemy is my friend”. Den lyder helt enkelt:
    Varje spelare får (frivilligt), utöver de trupper från sin vanliga Codex han använder (en HQ och två Troops, som vanligt), lov att välja en valfri Choice från vilken annan 40K Codex som helst, förutom sin egen. Den inlånade choicen kallas för en allierad enhet.
    Detta extra choice, tar upp sin vanliga plats i spelarens Force Organisation Chart, och räknas inte till grunden på en HQ och Två Troop choices som spelaren måste välja från sin vanliga codex.
    [exempel] En Monolith är en Heavy Support, och tar upp en sådan FOC i en Ork-armé också.
    Detta choice får inte överstiga 250 poäng. Dessa 250 poäng är inte utöver de 1500 poängen man bygger sin armé på.

    [exempel] En choice kan bestå av många units, t.ex. en Imperial Guard Infantry Platoon. Dessa får inte överstiga 250 poäng totalt.

    Allierade karaktärer är tillåtna, men inte om de har krav på ett visst antal poäng i sin egen armé för att användas.

    [exempel] O’Shova kräver en Tau-armé på minst 1500 poäng. Han får inte lånas in i en annan armé.

    -Tvärtom fungerar utmärkt.

    [exempel] En Tyranid-armé på 1500 poäng får ha Carnifexes på 114 poäng eller mindre som Elites, och det funkar även om man tar in en enhet Space Marines i armén.

    Man får inte välja allierade från sin egen codex för att kringgå restriktioner (t.ex. 0-1 eller unique characters).

    Det är svårt att sätta en gräns för vilka regler som ska påverka allierade och vilka som inte ska göra det. Enligt den nya Errata/FAQ:n, så får IG inte ge order till indoktrinerade Wich Hunters eller Daemon Hunters, så det gäller allierade i det här fallet också. Likaså kan ju inte Tyranids använd Synapse på utomstående, allierade enheter i en Chaos Daemon armé kan inte använda Daemonic Assault O.S.V. Men, det ska ju gå att göra lite coola grejer, så independent caracters får ”joina” allierade enheter, transportfordon kan transportera allierade trupper, och saker som Kustom Force Field skyddar allierade också. Jag hoppas att det ska gå att skilja fallen åt med lite folkvett, men i vilket fall som helst så måste jag kolla sådant innan sista inlämningsdagen för armélistan. (Mwa ha ha; Genestealers i en Land Raider!) Man kan ju få sjuka kombinationer också, typ; en Ork Big Mek som reparerar Wave Serpents…

    Det är helt frivilligt att använda ”Enemy” regeln.

    Övriga regler för Unholy Alliance turneringen:
    -Inga Super Heavy vehicles.
    -Inga Flyers.
    -Alla enheter (armé, allierade, Imperial Armor) ska ha regler på papper medförda för att alla ska kunna läsa dem enkelt.

    Anmälningsavgiften ligger på 100 kronor. Första pris är Space Hulk!
    Datumet är satt till 14:e och 15:e November, vecka 46. Tiderna kommer likna dem för Rex/Rodin, och det kommer förekomma bonuspoäng för målning, och fasta scenarios likaså.

    Frågor och anmälningar, tack. Very Happy
    Dan the Wierd
    Dan the Wierd


    Antal inlägg : 190
    Join date : 09-06-30
    Age : 42
    Ort : Slite

    Turnering i 40K: "Unholy Alliance." Empty Sv: Turnering i 40K: "Unholy Alliance."

    Inlägg  Dan the Wierd tis sep 15, 2009 1:12 am

    Ha! Först att anmäla sig! lol!




    [edit] Hmmm, vilken armé skall jag ta? Orks+IG tror jag...


    Senast ändrad av Dan the Wierd den lör sep 19, 2009 7:23 pm, ändrad totalt 1 gång
    Andreas
    Andreas


    Antal inlägg : 133
    Join date : 09-07-09
    Age : 29
    Ort : Klintehamn

    Turnering i 40K: "Unholy Alliance." Empty Sv: Turnering i 40K: "Unholy Alliance."

    Inlägg  Andreas tis sep 15, 2009 1:37 am

    Andreas Anmäler sin Tau armé

    Hoppas många kommer! skulle vara kul att köra en stor Apocalypse om folk har tid efteråt.... Razz
    the tau man
    the tau man


    Antal inlägg : 9
    Join date : 09-09-02
    Age : 26
    Ort : visby

    Turnering i 40K: "Unholy Alliance." Empty Sv: Turnering i 40K: "Unholy Alliance."

    Inlägg  the tau man ons sep 16, 2009 6:19 pm

    Julian anmäler sin tau arme och det gör lucas också med sin ork arme Cool
    The Avatar
    The Avatar


    Antal inlägg : 62
    Join date : 09-07-07

    Turnering i 40K: "Unholy Alliance." Empty Sv: Turnering i 40K: "Unholy Alliance."

    Inlägg  The Avatar tor sep 17, 2009 10:30 am

    Christophers eldar armé anmäller sig. Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil
    Petrus The Evil Clown
    Petrus The Evil Clown


    Antal inlägg : 47
    Join date : 09-07-01
    Age : 32
    Ort : Visby, Bingeby

    Turnering i 40K: "Unholy Alliance." Empty Sv: Turnering i 40K: "Unholy Alliance."

    Inlägg  Petrus The Evil Clown lör sep 19, 2009 3:20 pm

    Ulas anmäler Space Marine Chaptret Iron Bears
    the hive mind
    the hive mind


    Antal inlägg : 40
    Join date : 09-09-08
    Age : 26
    Ort : visby

    Turnering i 40K: "Unholy Alliance." Empty Sv: Turnering i 40K: "Unholy Alliance."

    Inlägg  the hive mind lör sep 19, 2009 9:33 pm

    Jag har några frågor men får man ha uniqe HQ? och om min ork med choppa vill ha en power claw är det proxning? bounce
    avatar
    Guest
    Gäst


    Turnering i 40K: "Unholy Alliance." Empty Sv: Turnering i 40K: "Unholy Alliance."

    Inlägg  Guest lör sep 19, 2009 11:53 pm

    Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil
    The empire of Sabbat Worlds joins the battle.

    Thanks of Dan have this battle be personal.

    General Alexander Odenar came with his new weapon

    Operation Bugs Overlord haze started.
    Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil
    avatar
    emilfrojd
    Admin


    Antal inlägg : 106
    Join date : 09-06-30

    Turnering i 40K: "Unholy Alliance." Empty Sv: Turnering i 40K: "Unholy Alliance."

    Inlägg  emilfrojd sön sep 20, 2009 1:13 am

    Klart jag ska vara med. Vad det blir får vi verkligen se senare.
    avatar
    Guest
    Gäst


    Turnering i 40K: "Unholy Alliance." Empty Sv: Turnering i 40K: "Unholy Alliance."

    Inlägg  Guest sön sep 20, 2009 2:13 am

    Jag gick igenom gamla stadgar för toneringar.
    Där jag upptäkte att toneringen är EJ giltig.
    Andlendning att den/dem som är ansvargia för toneringen får EJ
    delta i spelen.
    Dom ansvarigas job är att va dommare, poängräknare samt armé list kollare.

    Som det ser ut nu så blir toneringen instäld

    Deta kommer att va en punkt på onsdag den 23/9 styrelsemöte 18:00 Fenix
    avatar
    emilfrojd
    Admin


    Antal inlägg : 106
    Join date : 09-06-30

    Turnering i 40K: "Unholy Alliance." Empty Sv: Turnering i 40K: "Unholy Alliance."

    Inlägg  emilfrojd sön sep 20, 2009 2:54 am

    Ser inget problem med att låte de som arrangerar vara med och spela så länge alla är väl medvetna om det och känner till förutsättningen. Och det är inget som bör stå i stadgarna igentligen.
    avatar
    Guest
    Gäst


    Turnering i 40K: "Unholy Alliance." Empty Sv: Turnering i 40K: "Unholy Alliance."

    Inlägg  Guest sön sep 20, 2009 11:19 am

    Hejssan Emil
    När vi startade GFS som blev ANVIL för tre årsen så skrev vi in det i stadgarna.
    För många av oss då har varit med och hållit flera olika tävlingar/toneringar
    Allt från kort spel up till att hålla Gotland Grand National.
    Och alla viste att när det är tävling så finns det opartiska dommare/admistrativa perssoner som ledde det hella.

    Därför skrev vi ihop stadgar för toneringar.
    Stadgarna skrevs ihop på vårt första Årsmöte.
    När den första styrelsen blev föd.
    avatar
    emilfrojd
    Admin


    Antal inlägg : 106
    Join date : 09-06-30

    Turnering i 40K: "Unholy Alliance." Empty Sv: Turnering i 40K: "Unholy Alliance."

    Inlägg  emilfrojd sön sep 20, 2009 6:46 pm

    Måste säga att det var otroligt dumt att skriva in det i stadgarna. Framför allt då vår förening är så pass liten att det blir problem. Och probemet blir ännu större när man sedan ska hitta någon som inte vill spela själv. När det inte finns så många turneringar i närheten man kan åka på.


    PS. Det heter Turnering tonering har ajg aldri hörttalas om och jag tror inte det ens är ett ord.Tornering är något helt annat men det är var jag tror att ordet turnering härstammar ifrån. Wink
    avatar
    Guest
    Gäst


    Turnering i 40K: "Unholy Alliance." Empty Sv: Turnering i 40K: "Unholy Alliance."

    Inlägg  Guest sön sep 20, 2009 10:38 pm

    För tre år sen starade två killar ett företag med tanken att sälja sällskapsspel och warhammer, som ett avslutat projektarbete på gymnasiet.
    För att få kunder så tänkte dom att starta en förening som håller på med dom sakerna dom tänkte sälja. Men i Svensk lag så får man inte va försäljare till sig själv. Med andra ord man får inte ha ett företag och sälja till sin eget företag.
    Därför en höstkväll samlade dom ihop folk från när och fjärran som skulle bilda styrelsen för föreningen.

    Killarnas tanke var att sen när företaget las ner så skulle dom ta över föreningen och bilda det till ett företag och känna in pengar.

    Killarna försökte gå om styrelsen flera gånger och fixa bidrag till sig själva.
    Dom gick in flera gånger och ändrade spelreglerna under torneringarna på ett så fint sett att ingen märkte att reglerna hamnade på deras favör hela tiden. Med andra ord dom använde torneringarna till att själva gå upp i spel rank för att komma med på en stor tornering i London. Dom fuskkvalificerade in sig med GFS hjälp. Det var ingen som fick reda på det!
    Inte fören efter dom kom med sin trofé till Fenix.

    Från deras första torneringar insåg GFS att det inte gick att ha spelare som kom och ändrade regler under torneringens gång därför bestämdes det att under varje tornering ska det finnas administrativ personal som inte var med och spelade som blev inskrivet i stadgarna.

    Nu i dags läget så har den gamla styrelsen förfallit med tiden och nya har kommit till.
    Det är bara jag som är kvar i styrelsen sen när viceordförande började plugga på fastlandet.

    Jag kan säga till er alla att det tog hårt när GFS byte namn till ANVIL.

    Under minna år som ordförande så har jag räddat flera gånger ANVIL från sin undergång.

    Nu avslöjar jag dom grejerna.

    1. En förenings medlem försökte stjäla saker från föreningen.
    2. Det var bråk och saker gick sönder
    3. Alkohol på FENIX
    4. Misstänkt Hasch påse på Fenix
    5. Rum som förråd.
    6. Nyckel till resurskontor.
    7. Diskskandal på Fenix
    8. Nära att Föreningen blev polisanmäld.

    Lite övriga saker jag har gjort
    1. Bord och materiel till Fenix.
    2. 60% av terräng sakerna som finns förrådet kommer från mig.
    3. Det fyrkantiga spelbordet som föreningen fick av en fraktade jag dit.
    4. Årets årsmöte var jag sjuk men kom ändå och där sen var jag hemma ett tag till.
    Mitt jobb fick reda på det och det var inte långt ifrån jag fick sparken.
    5. Tagit emot ett antal telefon samtal från folk och Fenix personal under arbetes tid.
    6. Fixade en bärbar dator som var till sekreteraren som tyvärr gick sönder efter att den for ner i baken.
    7. Fixat låset och hyllor i förrådet.
    8. Sätt till att torneringar blir av.
    9. Köpt in saker in till föreningen.
    10. Vart kvar länge på kvällarna och städat. Jag och Filip.
    11. Tagit kontakt med Lekstugan och fått hjälp till att få in priser.
    12. Utav alla Warhammer torneringar jag varit med på så har jag barrat deltagit i spelen 2 gånger. Dom andra gångerna har jag sköt administrativt. Ta Rexrodin torneringen som exempel.


    Jag svär nu för er alle hopa!
    Jag är inte med och spelar i torneringen för att vinna Space Hulk
    Vinner jag sänker jag Space Hulk till den som visar mest heder i tävlingen.
    Jag ska inte bara spela för att det är kull.
    Den sanna anledningen är att det är den sitta tornering
    JAG ÄR MED SOM ORDFÖRANDE.
    Det finns ytligare en stadga som vi skrev in.
    Ordinarie ordförande får sitta max i 3år innan han/hon måste bytas ut.


    Jag tackar er för dom tre åren.

    Till årsmötet har jag utsätt två kandidater som är värdiga att ta över som ordförande

    Dan/Filip

    Ordförande Morgan Johansson
    avatar
    emilfrojd
    Admin


    Antal inlägg : 106
    Join date : 09-06-30

    Turnering i 40K: "Unholy Alliance." Empty Sv: Turnering i 40K: "Unholy Alliance."

    Inlägg  emilfrojd sön sep 20, 2009 11:34 pm

    Trevligt att få läsa det där Morgan. Men det där är faktiskt inte relevant för diskussionen. Och den berättelsen och diskussionen bör egentligen ligga i en annan tråd. Sen är det inte brukligt att ordförande lämna förslag som ordförande på sina efterföljande. utan det ska du i så fall göra som privat person och sen är det också valberedarnas uppdrag att utnämna den. Men de kan göra det i med rekomendationer från Ordföradne ja.

    Sen skulle jag ju hävda att du är med i en turnering som Morgan inte som Ordförande. Detta är för att ordförande är en representant av föreningen. Och om du nu har framlagt argumentet med att domaren/administrationen inte får vara med i turneringen för att det är jävigt så ska en representant för föreningen som anordnar turneringen. Det är lika jävigt som att ha spelande domare. Sen när man har spelande domare har man ett så kallat 3-judge system. Alltså 3 domare. En huvuddomare, en sekundär domare som hoppar in när huvuddomaren är i dispyt. Skulle det vara så att både huvuddomaren och sekundärdomaren vara i samma dispyt så går den tredje domaren in och dömer. Det är därför systemet fungerar.

    Men om vi ska fortsätta diskutera det här så gör jag gärna det i en annan tråd. Så vill någon fortsätta diskutera öppna en ny tråd på rätt plats i forumet.
    avatar
    Guest
    Gäst


    Turnering i 40K: "Unholy Alliance." Empty Sv: Turnering i 40K: "Unholy Alliance."

    Inlägg  Guest sön sep 20, 2009 11:56 pm

    Du Emil.
    Den här föreningen är inte en riktig förening.
    Den är inte regristrearad.
    Den funkar som den gör.
    Jag vill ha den som du beskriver.
    Jag fösöker städa upp i föreningen med att få bort gammla stadgar. Skriva ner nya stadgar så att det inte blir mer promlem
    Men jag får så in i helvete mycket skit både från föreningen och utomstående vad jag än gör.
    Jag är så tröt på det hella. Så in i helvtes tröt.
    jag vet att jag inte skriver bra. Jag är så tröt på att folk ska rätta mig hella tiden.
    säga vad jag ska göra.
    Men en sista sak som jag kommer att skriva i detta jälva forum.
    Är det någon som ytrar kritik mot mig fram till innan onsdag när styrelsemötet ska va. Så har ni mitt ord på att ni aktiverar opertation GFGN för ANVIL
    NU ÄR DET SLUTDISKUTERAT PUNKT SLUT
    the tau man
    the tau man


    Antal inlägg : 9
    Join date : 09-09-02
    Age : 26
    Ort : visby

    Turnering i 40K: "Unholy Alliance." Empty Sv: Turnering i 40K: "Unholy Alliance."

    Inlägg  the tau man mån sep 21, 2009 7:28 pm

    En fråga bara, vad är GFGN????
    Jakob the Woebringer
    Jakob the Woebringer


    Antal inlägg : 2
    Join date : 09-09-16
    Age : 27
    Ort : visby

    Turnering i 40K: "Unholy Alliance." Empty Sv: Turnering i 40K: "Unholy Alliance."

    Inlägg  Jakob the Woebringer mån sep 21, 2009 8:25 pm

    Jakob vill anmäla sin Dark Angels/ chaos deamons armé, om det inte ar försent??? Very Happy
    Jakob the Woebringer
    Jakob the Woebringer


    Antal inlägg : 2
    Join date : 09-09-16
    Age : 27
    Ort : visby

    Turnering i 40K: "Unholy Alliance." Empty Sv: Turnering i 40K: "Unholy Alliance."

    Inlägg  Jakob the Woebringer mån sep 21, 2009 8:27 pm

    förlåt att bilden kom i vägen! Very Happy
    Andreas
    Andreas


    Antal inlägg : 133
    Join date : 09-07-09
    Age : 29
    Ort : Klintehamn

    Turnering i 40K: "Unholy Alliance." Empty Sv: Turnering i 40K: "Unholy Alliance."

    Inlägg  Andreas mån sep 21, 2009 9:53 pm

    Okej... jag brukar inte vandra så mycket off topic, men detta börjar bli Löjligt, Morgan, du kan inte spamma Forumet... speciellt inte med så mycket off topic Crap... Dessutom, Vi kan Bryta en av stadgarna, med tanke på att, som du sa, vi inte är en legal förening i Sverok... Än...

    det är helt okej att bli sur på ett forum, men dra det inte över gränsen som du gör just nu...

    The Tau man: GFGN betyder Good Fucking Good night... tror jag
    avatar
    Guest
    Gäst


    Turnering i 40K: "Unholy Alliance." Empty Sv: Turnering i 40K: "Unholy Alliance."

    Inlägg  Guest mån sep 21, 2009 10:01 pm

    Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad

    GFGN har aktiverad


    GFGN = good fight good night

    Apocalyps / Rangnarrök för ANVIL

    Morgan Johansson Avgår härmed som ordförande kl 21:00 21 september 2009.

    Minna sista ord

    Toneringen INSTÄLD

    Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad
    avatar
    emilfrojd
    Admin


    Antal inlägg : 106
    Join date : 09-06-30

    Turnering i 40K: "Unholy Alliance." Empty Sv: Turnering i 40K: "Unholy Alliance."

    Inlägg  emilfrojd mån sep 21, 2009 11:00 pm

    Det där var otroligt löjligt Morgan. Det finns ingen som helst anledning för dig att avgå. Och Styrelsen kan göra ett undantag för den här turneringen genom ett styrelse beslut. Skulle det sen vara så att föreningen tycker att Styrelsen gjorde ett felaktigt beslut så kan man ta upp det på årsmötet genom att misstroende förklara styrelsen. Men jag ser ingen anledning till att det kommer att hända.
    the tau man
    the tau man


    Antal inlägg : 9
    Join date : 09-09-02
    Age : 26
    Ort : visby

    Turnering i 40K: "Unholy Alliance." Empty Sv: Turnering i 40K: "Unholy Alliance."

    Inlägg  the tau man mån sep 21, 2009 11:10 pm

    ok
    Dan the Wierd
    Dan the Wierd


    Antal inlägg : 190
    Join date : 09-06-30
    Age : 42
    Ort : Slite

    Turnering i 40K: "Unholy Alliance." Empty Sv: Turnering i 40K: "Unholy Alliance."

    Inlägg  Dan the Wierd tis sep 22, 2009 12:12 am

    Okej. Det där förväntade jag mig inte. Idag, måndag, har jag fått mitt första jobb på åtta år. På väg hem så får jag ett sms att morgan har slutat som ordförande, inget trevligt avslut på en av mina lyckligaste dagar i mitt liv.

    Och som han sa, vi är inte en riktig förening, bryt lite regler om det skulle behövas.
    Natherul
    Natherul


    Antal inlägg : 70
    Join date : 09-08-30
    Age : 34
    Ort : Skogen

    Turnering i 40K: "Unholy Alliance." Empty Sv: Turnering i 40K: "Unholy Alliance."

    Inlägg  Natherul tis sep 22, 2009 12:50 am

    Morgans SPAM har blivit raderat occh han har blivit avstängd från forummet i 3 dagar för spam

    sorry för att er admin är lite seg idag men jag har varit upptagen

    hur som helst SPAM är inte accepterat

    EDIT: Morgan har nu gått ur styrelsen och jag har nu gjort klart hans förfrågan och tagit bort han konton här (på hans egen förfrågan och jag väntade på detta styrelsemöte för att veta vad som skulle hända) och därför står det att hans gamla posts är skriva av en "Guest"


    Senast ändrad av Natherul den ons sep 23, 2009 10:47 pm, ändrad totalt 1 gång (Orsak för redigering : Ny information inkommen)

    Sponsored content


    Turnering i 40K: "Unholy Alliance." Empty Sv: Turnering i 40K: "Unholy Alliance."

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: mån apr 29, 2024 4:29 am