Anvil

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Anvil är en förening för figur-, roll-, kort- och sällskapsspel i Visby.


    Roliga filmkommentarer

    WilhelmA
    WilhelmA


    Antal inlägg : 81
    Join date : 09-07-26
    Age : 33
    Ort : Visby

    Roliga filmkommentarer Empty Roliga filmkommentarer

    Inlägg  WilhelmA fre okt 02, 2009 6:50 pm

    Vill dela med mig av riktiga höjdarkommentarer jag har hört under år av att diskutera film.

    "Så vart kommer filmfestivalen i Cannes hållas nästa år?"

    En kändis om filmfestivalen.

    Men diskussion om film kan ju ge så underbara kommentarer tog några som jag verkligen gillat:

    "En kille i min studentkorridor fick i uppdrag att hyra en film som vi alla kunde se. Han kom tillbaka med denna. JENS, JAG HATAR DIG FÖR EVIGT!"

    En killes kommentar om filmen "Kampen om Gallien"

    "Joel Jönsson alias Swap. Antingen så skämtar du med mig när du ger ett mediokert betyg till Gudfadern. Filmernas film le grande. Det kan jag ju förvisso godta med tanke på att lite humor i tillvaron aldrig skadar. Men förglöm ej att detta här ligger på ett offentligt plan. I fall att du nu inte är av skämtsam eller sarkastisk börd när du ger Gudfadern ett mediokert betyg så vill jag ge dig följande råd. Antingen så tar du och ser om filmen minst tre gånger och ser effekten utav detta. Eller också tar du och lägger ner allt vad filmkonsumering heter för återstoden av ditt liv och håller dig till dina mästerliga böcker, som jag för min del kan vara utan."

    Sagt av en kille som idag har satt betyg 3/5 på Gudfadern...

    ”Pollak behandlar här ett av de största problemen i dagens Sverige: amatörkörer på vischan. Vi träffar Micke Nyqvist, utbränd och orakad. Han tjackar stuga på landet och träffar byns präst - en skön bad-guy som pratar 1800-tals svenska (obetalbar). Prästen blir lack när hustrun hans joinar Mickes kör och fighten är igång. Vi får också, helt enligt regelboken för svenska filmklichéer, en naken Zorn-blondin serverad. Kristina från Duvemåla är ledsen men sjunger jävligt bra... Samtliga karaktärer har ett härligt stänk av manodepressivitet: ’Jippi!!! Nu ska vi sjunga!!!’ eller: ’Buhuu!!Min man är en ond och kärlekslös präst/bilmek och han låter mig inte sjunga i kören. Vad ska jag då göra i den här gudsförgätna hålan?’ Köpa en Aladdin-ask och hyra en rulle eller? Ja det kan du göra... Men hyr då inte den här filmen.”

    Sagt av någon som inte verkade ha så höga tankar om Pollaks film "Så som i Himmelen"

    "Hur fan kan man inte gilla denna film? Måste vara sånna hära fetton som sitter och tittar på "bra dialoger" filmer. SKÄMS!"

    Antagligen sagt av en sådan där kille med en 15 årings mogenhetsnivå som gillar Michael Bay... Vet tyvärr inte vilken film det handlade om.

    "Jag såg Twilight häromdagen och häpnade över hur dålig den var. Men jag antar att alla som hypat den är så unga så det är den första vampyrfilm de sett. Då kanske den verkar bra."

    En reaktion på Twilight nu har jag inte sett den men jag har en stark anning om att den som sade det här hade helt rätt.

    "Hade man bytt ut Leo DiPaprika mot någon ful med snedknullat nylle så skulle mängden 5or denna film mottagit halveras raskt".

    Ännu en kommentar som snarare är san en rolig.

    "Helbra för att va så gammal film."

    Sagt om en film från 1995...

    "Filmen var dålig och Sissy Spacek ser ut som mamman i Carrie"

    Sagt om Midwives. Stackaren insåg inte varför han gjort bort sig totalt förens det var försent...

      Aktuell tid och datum: fre maj 10, 2024 11:36 am