Jag har ju tre 40K arméer hittills, och Mr Ogre sysslar med samma mumbo jumbo om han tänker efter, eftersom han kan bakgrundshistorian till sin egen armé. Nå, mitt eget fluff:
Mina Tyranids heter Splinter Fleet Nidhögg. De slår till i Galaxens östra region, in i Ultima Segmentum, och använder sig av psykologisk krigsföring. De har en mini-skärva av ”The Hive Mind” som experimenterar med personlighet hos vissa utvalda synaps-varelser. Vissa Brood Lords har blivit omdesignade till att se ut som kvinnor, så kallade Brood Queens. Bara till ytan givetvis. En kritvit ansiktsmålning på en i övrigt leopardinspirerad hord sätter skräck (eller åtminstone en sekunds tvivel) i huvet på de flesta.
Min Tau armé är O’Shovas Vanguard: ”Da Ork Dakkas”. De har ingen fast sept, men de har en septfärg: ”camo green”. Färgen av ruttnande Orks! Deras rustning och fordon har en blandning av röd/orange kamouflage för rostiga Ork-landskap, och porslinsvita pansarplattor. Deras dräkter är mest för ceremoniellt syfte. Rött till ära för deras ledare: O’Shova (Commander Farsight på människospråk) som kommer från Vior’La, vars septfärg är röd. Den vita färgen har tre anledningar: De har hittat en billig, kritvit variant av adamantium som dessvärre är nästan omöjlig att färga. Det gör dock inget för de vill gärna ha den vita septfärgen för hemplaneten T’au. De ser inte sig själva som illojala, snarare tvärtom. De har offrat sig för att göra smutsjobbet, och att slåss utan sina allierade, och Ethereals inspirerande närvaro. Slutligen så är den en bra ”mönsterbrytare” och kan blända små plirögda Orker i solljuset. De har kommit en bit ut från Tauimperiets vanliga rymd, för de letar efter planeter att dra resurser ifrån för att slutgiltligen förgöra Orks.
Till sist; min WAAAGH! –THE ORKS! Den har inget namn ännu, men den styrs av en Big Mek som får heta Skullskar Skraghamma tills jag kommit på något bättre. Jo, Skullskar är bra, men jag har stora planer jag
. Nå, hursomhelst så skriver jag en fanfic just nu om min Mek och hans väg till makten. Han tillhör klanen Death Skullz, som ju är experter på att låna, men aldrig lämna tillbaks något. Faktum är att jag döpt de flesta i armén (av de stora dyra grejerna alltså). Till exempel, hans favoritvapen heter Teefbusta, hans näst högste befäl heter Boss Maglotz och han har en odödlig Deff Dred som heter Old Log’ead. (Vadå odödlig? –Det får ni läsa i framtiden!)
Skullskar kommer från galaxens norra del, från ett planetsystem som heter Cariddea, och det ligger i närheten av Valhalla.