Anvil

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Anvil är en förening för figur-, roll-, kort- och sällskapsspel i Visby.


+11
emilfrojd
Mr Ogre
Svampbob
Bexy
Petrus The Evil Clown
Andreas
jeppa
WilhelmA
The Avatar
Dan the Wierd
ZoNe
15 posters

    Bästa datorspel

    ZoNe
    ZoNe


    Antal inlägg : 24
    Join date : 09-07-16
    Age : 28
    Ort : vet inte

    Bästa datorspel Empty Bästa datorspel

    Inlägg  ZoNe ons aug 12, 2009 3:21 am

    Vilket spel är roligast?
    komentera och skriv vilket spel som ni tycker är roligast att spela.

    jag gillar ett antal datorspel: starcraft,warcraft 2,3 och world of warcraft. warlords 4, heros 3, jag är ett stort fan av skräckspel och hög grafik spel t.ex fear, stalker och counter strike. (fast för att spela cs kanske man inte behöver så hög grafik) halo,(har inte spelat halo 2) battlefield 2. Jag tycker också om fåniga spel som worms 2. komenter på villka spela som är tråkiga också.

    skriv till mer spel som ni tycker är kul att spela så att andra får tips på spel som man borde skaffa.
    Dan the Wierd
    Dan the Wierd


    Antal inlägg : 190
    Join date : 09-06-30
    Age : 42
    Ort : Slite

    Bästa datorspel Empty Sv: Bästa datorspel

    Inlägg  Dan the Wierd ons aug 12, 2009 11:52 am

    Jag spelar inte datorspel särskilt mycket, med undantag för WoW.
    Men jag kan säga att de spel jag älskat är Starcraft, Worms och Red Alert.
    Och Red Alert har ju världens bästa intro. Nånsin.

    "Time will tell. -Sooner or later, time will tell."
    The Avatar
    The Avatar


    Antal inlägg : 62
    Join date : 09-07-07

    Bästa datorspel Empty Sv: Bästa datorspel

    Inlägg  The Avatar ons aug 12, 2009 12:13 pm

    Jag gillar spelet spore väldigt mycket.Jag gillar också en hel del andra internet spel,men det är ganska många så jag skriver inte om dom.
    WilhelmA
    WilhelmA


    Antal inlägg : 81
    Join date : 09-07-26
    Age : 33
    Ort : Visby

    Bästa datorspel Empty Sv: Bästa datorspel

    Inlägg  WilhelmA ons aug 12, 2009 12:33 pm

    Jag är en ren datorspelsmissbrukare så inga spel för mig, jag vågar inte riskera att få återfall. Var ett helvete att komma ur missbruket.

    Men när jag spelade så var det förstås WOW (börja ALDRIG med wow, du kan upptäcka flera år senare att du blev har blivit en missbrukare... Mitt tips till alla.)

    Men när jag spelade så var det Starcraft, Warcraft, Diablo 2 som var klara favoriter. Blizzard helt enkelt. Sen minns jag ju Operation Flashpoint. Kanske det bästa spelet någonsin. Eller nej Diablo 2 är det bästa.
    Dan the Wierd
    Dan the Wierd


    Antal inlägg : 190
    Join date : 09-06-30
    Age : 42
    Ort : Slite

    Bästa datorspel Empty Sv: Bästa datorspel

    Inlägg  Dan the Wierd ons aug 12, 2009 12:48 pm

    Starkt jobbat, Wilhelm. cheers
    avatar
    jeppa


    Antal inlägg : 12
    Join date : 09-07-05

    Bästa datorspel Empty Sv: Bästa datorspel

    Inlägg  jeppa ons aug 12, 2009 12:49 pm

    Måste hålla med Wilhelm om att diablo 2 är ett av dom bästa spelen då man fortfarande kan köpa det utan större ansträngning i spelbutiker.

    Själv så spelar jag många rpg spel där ens handlingar avgör om man e god eller ond och bland dessa så är Overlord antagligen bäst. I hur många andra spel får man chansen att bossa runt 30 stycken gremlings som gör grovjobbet åt dig. Sen har vi förstås Fable, har bara lite för kort historia för att vara fängslande.

    gillar inte strategi spel så mycket och jag spelar bara wc3s "moddade"
    rpg maps
    Dan the Wierd
    Dan the Wierd


    Antal inlägg : 190
    Join date : 09-06-30
    Age : 42
    Ort : Slite

    Bästa datorspel Empty Sv: Bästa datorspel

    Inlägg  Dan the Wierd ons aug 12, 2009 3:49 pm

    Jag är inge bra på RTS:er, men jag gillar dom ändå Smile
    Andreas
    Andreas


    Antal inlägg : 133
    Join date : 09-07-09
    Age : 29
    Ort : Klintehamn

    Bästa datorspel Empty Sv: Bästa datorspel

    Inlägg  Andreas ons aug 12, 2009 5:35 pm

    Diablo II for the win!

    Annars är det typ
    EvE Online
    Warcraft 3 (om jag orkar)

    och typ det men jag var fast i WoW för 2 år och hatar att jag blev det...
    Petrus The Evil Clown
    Petrus The Evil Clown


    Antal inlägg : 47
    Join date : 09-07-01
    Age : 32
    Ort : Visby, Bingeby

    Bästa datorspel Empty Sv: Bästa datorspel

    Inlägg  Petrus The Evil Clown tor aug 13, 2009 12:42 am

    (Wow det har nästan blivit AA för förredetta WoW-Spelare här)

    Hej jag heter Petrus The Evil Clown och jag har varit helt ren från WoW i över ett år nu

    Aja, Det bästa sättet för moi att peka ut mina favorit spel blir med en episk top-tio lista...

    *Episk Pose!*

    Innan Nästa warhammer lördag ska jag ha skrivit upp en episk top tio lista på dem bästa spelen jag spelat!

    För er som tycker detta är drygt av mig: Bananskal.

    Däremot, bland dem bästa spelen jag spelat är faktiskt Portal, det är bara något med det som jag inte kan sätta fingret på.

    För att avsluta så tar vi ett citat från Ben "Yahtzee" Croshaw

    ".. Absolutly Sub Lime from start to finish and I will jam forks into my eyes if I ever those words to desribe anything else ever again! Yeah I know it's not that fuinny to love a game but FUCK YOU Portals great and if you don't think so you must be STUPID!"

    Något i den stilen tycker jag, ja
    WilhelmA
    WilhelmA


    Antal inlägg : 81
    Join date : 09-07-26
    Age : 33
    Ort : Visby

    Bästa datorspel Empty Sv: Bästa datorspel

    Inlägg  WilhelmA tor aug 13, 2009 1:26 am

    Hej Petrus The Evil Clown! Razz
    Dan the Wierd
    Dan the Wierd


    Antal inlägg : 190
    Join date : 09-06-30
    Age : 42
    Ort : Slite

    Bästa datorspel Empty Sv: Bästa datorspel

    Inlägg  Dan the Wierd tor aug 13, 2009 3:15 pm

    Mja, jag har ju spelat WoW sporadiskt sen det kom ut. Men jag har ju inga problem med att fastna, som tur för mig. Jag spelar nästan lite för lite för att det skall vara värt pengarna, men allt rollspelande och alla skojiga Games Workshop-spel tar ju så mycket tid! tongue
    Sublime heter det, BTW. study
    Petrus The Evil Clown
    Petrus The Evil Clown


    Antal inlägg : 47
    Join date : 09-07-01
    Age : 32
    Ort : Visby, Bingeby

    Bästa datorspel Empty Sv: Bästa datorspel

    Inlägg  Petrus The Evil Clown tor aug 13, 2009 4:57 pm

    Vet, men i film reviewn så tog han en bild av en ubåt och en lime och skrev "Sub" respektive "Lime" över.. Så jag följde bara manus... Typ..
    Bexy
    Bexy


    Antal inlägg : 2
    Join date : 09-08-20
    Ort : Visby

    Bästa datorspel Empty Sv: Bästa datorspel

    Inlägg  Bexy tor aug 20, 2009 12:28 pm

    Arcanum är en riktigt guldpärla, och Settlers 2. Jag kör The Sims 1 fortfarande.

    Diablo-spelen har ett speciellt ställe i mitt hjärta. (Ettan var superläskig, och sen efter att ha spelat 2:an så länge så är ettan fortfarande lika läskig för nu kom man på att man inte kan SPRINGA ifrån alla monstren.) Men allt vad Blizzard heter är favvisar. Starcraft behöver man ens inte nämna.

    Men spelar ni indie-spel? Har ni testat Aquaria? Supervackert!
    http://www.bit-blot.com/aquaria/ Testa demot här. Metroid/Castlevania style på spelsättet. Jag kämpar med sista bossen nu.

    Jag har nog aldrig spelat Final Fantasy :S
    Är jag den enda?
    Svampbob
    Svampbob


    Antal inlägg : 64
    Join date : 09-07-02
    Age : 28
    Ort : Framför en dator

    Bästa datorspel Empty Sv: Bästa datorspel

    Inlägg  Svampbob tis sep 01, 2009 4:36 pm

    What!? Inte final fantasy?! Dom spelen är ju bäst! Särskilt dom tidigaste som spelades på nintendo 64. dom är före min tid men jag har lyckats fixa in dom i min dator på nått skumt vis. Dom är verkligen underbara.
    WilhelmA
    WilhelmA


    Antal inlägg : 81
    Join date : 09-07-26
    Age : 33
    Ort : Visby

    Bästa datorspel Empty Sv: Bästa datorspel

    Inlägg  WilhelmA ons sep 02, 2009 1:56 pm

    Jag har nog aldrig spelat Final Fantasy :S
    Är jag den enda?

    Nej du är otroligt nog inte den ända. Jag har inte heller spelat Final Fantasy och känner mig helt borta när någon börjar prata om serien. Trodde faktiskt att jag var den enda som inte hade spelat de spelen.
    ZoNe
    ZoNe


    Antal inlägg : 24
    Join date : 09-07-16
    Age : 28
    Ort : vet inte

    Bästa datorspel Empty Sv: Bästa datorspel

    Inlägg  ZoNe lör sep 05, 2009 2:54 am

    Jag tycker inte att det är en big deal om inte alla har spelat final fantasy. Det finns grymt många spela jag aldrig spelat och final fantasy har jag bara spelat lite av. personligen tycker jag inte att final är så kul:P
    Mr Ogre
    Mr Ogre


    Antal inlägg : 79
    Join date : 09-07-05
    Age : 36
    Ort : Gamleby(norra kalmar län)

    Bästa datorspel Empty Sv: Bästa datorspel

    Inlägg  Mr Ogre fre sep 11, 2009 12:16 am

    Jo Final fantasy är ju ett grymt överskattat spel ja menar förvisso är striderna och levlandet skit kull men sen går man vilse eller fastnar, spel där man överhuvudtaget kan fastna eller gå vise i spelar jag inte längre ty spel kontroller och datormöss tenderar att flyga i småbitar då scratch

    Diablo är jävligt kull 1:an är ju bättre än 2:an, Starcraft hade varit den bästa strategi spelet om inte datorn hade varit så fuckat piss svår så de bästa strategi spelet måste bara vara Red Alert 1 fast 2:an har ju det bästa intro låten någonsin. De bästa tv-spelet någonsin är och förblir Vandal Hearts 1 o 2 båda till PS1 gillar dock 1:an pytte lite mer.

    Är jag och Boberg de enda här inne som spelat Dungeon Keeper 2 så tycker jag seriöst synd om er.

    WoW spelar jag för sällan för att ja ska tycka att de är jätte bra men visst är de ett helt ok spel, kan bara inte fatta hur man kan fastna i de.

    Du Dan om du har Worms så får vi ju spela de nån gång.
    Andreas
    Andreas


    Antal inlägg : 133
    Join date : 09-07-09
    Age : 29
    Ort : Klintehamn

    Bästa datorspel Empty Sv: Bästa datorspel

    Inlägg  Andreas fre sep 11, 2009 12:41 am

    Starcraft är ju det bästa Strategi spelet Någonsin!
    och att det är svårt gör ju så man vill sträva framåt och Förgöra fienden, och så blir man nöjd när man gör det... Spela Brood Wars, på en 8 manna bana, mot 1 fiende och se till att han är på Easy, då får man oftast tid att förberedda sig i början,
    Själv så tycker jag absolut bästa RPG spelet är Dungeon Siege 1 och 2... Inget slår dom
    Mr Ogre
    Mr Ogre


    Antal inlägg : 79
    Join date : 09-07-05
    Age : 36
    Ort : Gamleby(norra kalmar län)

    Bästa datorspel Empty Sv: Bästa datorspel

    Inlägg  Mr Ogre fre sep 11, 2009 12:52 am

    hmpf självklart har jag spelat Brood Wars och den expantionen suger verkligen för både protos o zerg fick fusk enheter i den o teran som ja spelar fick den ynkliga medicen o den där haldyra halvbra o framför allt tråkiga valkyrin eller va den nu hette.
    Andreas
    Andreas


    Antal inlägg : 133
    Join date : 09-07-09
    Age : 29
    Ort : Klintehamn

    Bästa datorspel Empty Sv: Bästa datorspel

    Inlägg  Andreas fre sep 11, 2009 1:02 am

    Medic passar ju in As bra, samma med Valkyrie det var det Terran saknade ju, min taktik när jag försvarar är typ Bunkers 2-5 st med 2 FB och 2 Marines i, bakom varje bunker står en medic och en Siege tank, Valkyries över dom och typ inget tar sig förbi xD

    Men vanligtvis spelar jag Zerg och Hydra Pumpar Fienden, Zerglings är bara bra i zergling Rush (Taktiken som vann SM 1999) hydra Pump är dock en strategi med mer staying power i senare spel och Hydror kan ju anfalla luft och mark med samma effekt (16 skada +1 per Nivå på uppgraderingar, Ja tack) om man ger dom Back up med Guardians har du typ vunnit om fienden inte har Carriers med 2 arbiters i mitten...
    taktiken min far alltid vinner med xD
    WilhelmA
    WilhelmA


    Antal inlägg : 81
    Join date : 09-07-26
    Age : 33
    Ort : Visby

    Bästa datorspel Empty Sv: Bästa datorspel

    Inlägg  WilhelmA fre sep 11, 2009 10:28 am

    Terrans är ju allmänt sedda som det svagaste laget i Starcraft men jag gillar också att spela de. Eller gillade har inte spelat SC på år nu. Dock klarade jag aldrig alla kampanjerna fast jag försökt så många gånger.

    Terrankampanjen på SC piece of cake
    Zergkampanjen på SC piece of cake
    Protoskampanjen på SC piece of cake

    Brood War

    Protoskampanjen gick rätt enkelt.
    Terran lite svårare men inte så att man körde fast.
    Zerg: Jag KAN bara inte klara uppdraget när man ska döda overmind med hjälp av Dark Templars jag kommer inte ens ifrån första ön. Jag förbrukar alla mina resurser på ett stort jävla anfall som misslyckas och sen försöker jag igen...


    Senast ändrad av WilhelmA den tis sep 29, 2009 12:14 am, ändrad totalt 1 gång
    Svampbob
    Svampbob


    Antal inlägg : 64
    Join date : 09-07-02
    Age : 28
    Ort : Framför en dator

    Bästa datorspel Empty Sv: Bästa datorspel

    Inlägg  Svampbob fre sep 11, 2009 4:02 pm

    Dom som inte har spelat dungeon keeper borde seriöst ta och prova. Och ändra röstinställningarna till svenska så blir det ännu roligare! Den låter skitfånig.

    Annars är ju prince of persia-sands of time serien en riktig pärla!
    avatar
    emilfrojd
    Admin


    Antal inlägg : 106
    Join date : 09-06-30

    Bästa datorspel Empty Sv: Bästa datorspel

    Inlägg  emilfrojd fre sep 11, 2009 9:11 pm

    Shogun Total War är ett av mina absoluta favoriter. Sen gilar jag The Moveis också.
    ZoNe
    ZoNe


    Antal inlägg : 24
    Join date : 09-07-16
    Age : 28
    Ort : vet inte

    Bästa datorspel Empty Sv: Bästa datorspel

    Inlägg  ZoNe lör sep 19, 2009 2:03 am

    shogun total war äger! men jag tycker att starcraft är skitroligt men jag kan inte spela så bra (jag har egentligen inte spelet men jag tycker starcraft är ett av dom bästa spelen). finns andra spel jag steker på dock^^ t.ex jag vann mot 2 st som har spelat warcraft 3 förut och jag vann ganska stort. jag kom 1 på en 4 manna match på ett lan och sånt:P Jag kanske skryter nu men jag är egentligen inte bra på spel, jag spelar bara ganska mycket wc3.
    Mr Ogre
    Mr Ogre


    Antal inlägg : 79
    Join date : 09-07-05
    Age : 36
    Ort : Gamleby(norra kalmar län)

    Bästa datorspel Empty Sv: Bästa datorspel

    Inlägg  Mr Ogre mån sep 28, 2009 9:38 pm

    åter till starcraft. terran är de bästa laget och det roligaste, protos är ok och bara roliga en stund och när de kommer till zergs så begriper jag inte hur man kan stå ut me dom. jag håller me dig andreas om att de är kul me lite motstånd men starcraft är de enda spel som fåt mig till o gråta, kom till en bana försökte på de 3 timmar varje dag i 4 månader tills jag grät över att va jag än gjorde så gick de inte.

    idag har jag märkt att dom spel ja gillar är spel som knappt ger mig nån motstånd alls (o jag suger på strategi spel) fast samtidigt har spelet i fråga många svårighets grader. jag spelar spel med bra handling/spänning i o inte spel som är svåra. jag spelar inte för att de ska va svårt utan ja spelar endast för att ha kul vilket för mig går hand i hand me att endast äga datorn och bli utmanad av mäniskor. de är överlevligt att bli piskad av en skickligare person men o bli piskad av en dator kan ja knappt ta längre. antar att starcraft knäckte mig på riktigt

    Sponsored content


    Bästa datorspel Empty Sv: Bästa datorspel

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: tis maj 07, 2024 8:49 pm