Anvil

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Anvil är en förening för figur-, roll-, kort- och sällskapsspel i Visby.


+3
Dan the Wierd
emilfrojd
Natherul
7 posters

    angående extramötet eventuellt den 3/10

    Natherul
    Natherul


    Antal inlägg : 70
    Join date : 09-08-30
    Age : 34
    Ort : Skogen

    angående extramötet eventuellt den 3/10 Empty angående extramötet eventuellt den 3/10

    Inlägg  Natherul tis sep 22, 2009 10:25 am

    jag tänkte bara säga att vi måste ta upp avsaknandet av ordförande och vice på NÄSTA möte eftersom det inte fungerar att ha ett möte utan varken ordförande eller vice

    dessa SKA röstas fram i nästa möte som temporära poster tills nästa årsmöte!

    det är i alla fall hur det fungerar i olika styrelser...
    avatar
    emilfrojd
    Admin


    Antal inlägg : 106
    Join date : 09-06-30

    angående extramötet eventuellt den 3/10 Empty Sv: angående extramötet eventuellt den 3/10

    Inlägg  emilfrojd tis sep 22, 2009 11:14 am

    Kan vara en idé att kalla till ett extra årsmöte om minst två veckor. För att välja en ny ordförande. Och när man då kallar till ett extra årsmöte så ska det i princip bara vara det vi gör- Alltså välja ordförande och inget annat. Kanske om vi har något mer som vi i förväg kommer på att vi verkligen måste ta upp på ett extra årsmöte. Sen måste ni komma ihåg att kallelsen måste gå ut enligt stadgarna och att alla medlemmar ska få den. Jag vet inte vilken typ av kallelse system ni har.

    /MVH Emil
    Natherul
    Natherul


    Antal inlägg : 70
    Join date : 09-08-30
    Age : 34
    Ort : Skogen

    angående extramötet eventuellt den 3/10 Empty Sv: angående extramötet eventuellt den 3/10

    Inlägg  Natherul tis sep 22, 2009 11:19 am

    alltså det stora problemet är att det är ett styrelsemöte IMORGON och vi har ingen ordförande eller vice så det måste tillsättar imorgon om det mötet ska funka

    som sagt bara temporära ordföranden och vice tills ett årsmöte
    Dan the Wierd
    Dan the Wierd


    Antal inlägg : 190
    Join date : 09-06-30
    Age : 42
    Ort : Slite

    angående extramötet eventuellt den 3/10 Empty Sv: angående extramötet eventuellt den 3/10

    Inlägg  Dan the Wierd tis sep 22, 2009 11:29 am

    Visst, vi kan välja en ny ordförande, men jag googlade ordförande+avgång och fick upp en annan praxis: <Om det är nära till första årsmötet (FÅM), så kan man köra utan ordförande om styrelsen tar på sig ansvaret för hans/hennes uppgifter.> Vi har ju trots allt passerat in i tredje kvartalet? Nå ja, det får ni rösta om på onsdag. Emil och andra medlemar kan ju vara med på mötet, dom får bara inte rösta.

    -Vårt kallelse system utgår ifrån epost. Det är anledningen att vi frågat efter epost vid medlemsinskrivningen. (Två personer har ingen mejl angiven, men dom sms:ar jag om det blir något så stort som ett extra årsmöte.) Om man byter mejladress så får man anmäla det till mig på eget ansvar.

    Bara för det så tar vi vi det igen:
    Dan Thomsen: 0731-535063
    m_134_minigun@hotmail.com
    avatar
    emilfrojd
    Admin


    Antal inlägg : 106
    Join date : 09-06-30

    angående extramötet eventuellt den 3/10 Empty Sv: angående extramötet eventuellt den 3/10

    Inlägg  emilfrojd tis sep 22, 2009 11:35 am

    Men styrelsen har ingen rätt att insätta en ordförande bara någon som kan vara ställföreträdande ordförande. Och ett styrelsemöte kan visst hållas utan ordförande.
    Och ni kan bara utse en ställföreträdande ordförande ur styrelsen. Och egentligen är det Vice ordförande som ska ta över det hela men med tanke på omständigheterna är det nog vist att ta någon annan i styrelsen.
    Natherul
    Natherul


    Antal inlägg : 70
    Join date : 09-08-30
    Age : 34
    Ort : Skogen

    angående extramötet eventuellt den 3/10 Empty Sv: angående extramötet eventuellt den 3/10

    Inlägg  Natherul tis sep 22, 2009 11:39 am

    jo man kan köra utan ordförande men då måste man ha en vice...

    och styrelsen får utnämna temporära ordförande / vice fram tills ett årsmöte

    detta är vad jag vet från Attention Riks styrelse eftersom jag är med där själv också (rikstäckande förening med runt 10 000 medlemmar över landet)
    Mr Ogre
    Mr Ogre


    Antal inlägg : 79
    Join date : 09-07-05
    Age : 36
    Ort : Gamleby(norra kalmar län)

    angående extramötet eventuellt den 3/10 Empty Sv: angående extramötet eventuellt den 3/10

    Inlägg  Mr Ogre tis sep 22, 2009 11:42 am

    Om ni/vi ska ha ett extra årsmöte varför inte ta de vecka 44 då jag har höstlov och är hemma på ön, jag är säker på att Dan o co klarar sig utmärkt tills dess
    Natherul
    Natherul


    Antal inlägg : 70
    Join date : 09-08-30
    Age : 34
    Ort : Skogen

    angående extramötet eventuellt den 3/10 Empty Sv: angående extramötet eventuellt den 3/10

    Inlägg  Natherul tis sep 22, 2009 11:44 am

    jodå vi ska nog klara oss ska du se Very Happy
    Dan the Wierd
    Dan the Wierd


    Antal inlägg : 190
    Join date : 09-06-30
    Age : 42
    Ort : Slite

    angående extramötet eventuellt den 3/10 Empty Sv: angående extramötet eventuellt den 3/10

    Inlägg  Dan the Wierd tis sep 22, 2009 11:52 am

    Jag antar att ni kan rösta fram en temporär ordförande tills årsmötet 2010. Det är inte en helt dum idé när jag tänker efter.

    Ok, då är alternativen: filip och mark?
    Jag och wilhelm har redan viktiga poster.
    Andreas (som för övrigt inte ens är myndig) och mark har inte suttit i styrelsen ett år än, och får inte bli valda till äkta ordförande. Eller är det gamla stadgar som inte gäller längre?
    Shocked

    [edit] -inlägg ändrat p.g.a. förvirring.


    Senast ändrad av Dan the Wierd den tis sep 22, 2009 12:24 pm, ändrad totalt 1 gång
    Natherul
    Natherul


    Antal inlägg : 70
    Join date : 09-08-30
    Age : 34
    Ort : Skogen

    angående extramötet eventuellt den 3/10 Empty Sv: angående extramötet eventuellt den 3/10

    Inlägg  Natherul tis sep 22, 2009 11:55 am

    men man kanske inte ska ha personer som redan har en annan viktig post som sekreteraren eller kassören?

    inget illa menat men det skulle se konstigt ut och ni vill väl inte dränka er i ansvars-taganden?
    Dan the Wierd
    Dan the Wierd


    Antal inlägg : 190
    Join date : 09-06-30
    Age : 42
    Ort : Slite

    angående extramötet eventuellt den 3/10 Empty Sv: angående extramötet eventuellt den 3/10

    Inlägg  Dan the Wierd tis sep 22, 2009 12:17 pm

    Shocked ROFL! Det hade jag fan glömt! Uurk, hela grejen med Morgan har fått mig helt obalanserad... Jag ändrar min förra post omedelbums, mark!
    Jag = Sleep
    WilhelmA
    WilhelmA


    Antal inlägg : 81
    Join date : 09-07-26
    Age : 33
    Ort : Visby

    angående extramötet eventuellt den 3/10 Empty Sv: angående extramötet eventuellt den 3/10

    Inlägg  WilhelmA tis sep 22, 2009 12:40 pm

    Det går att ha möte utan vare sig ordförande eller vice som redan poängterats ut så länge över 50% av styrelse är med (Vilket står i stadgarna) Vi skulle som Emil sa kunna kalla till ett extra årsmöte då vi bara har en fråga på dagordningen: Val av ordförande, alternativt val av ny styrelse.
    Dan the Wierd
    Dan the Wierd


    Antal inlägg : 190
    Join date : 09-06-30
    Age : 42
    Ort : Slite

    angående extramötet eventuellt den 3/10 Empty Sv: angående extramötet eventuellt den 3/10

    Inlägg  Dan the Wierd tis sep 22, 2009 1:02 pm

    Precis. Bestäm sånt i morgon, onsdag. Lägg bara ett eventuellt årsmöte på en vanlig anvil-träff, så att det kommer folk. Så kan man gå och spela sen efteråt.
    10/10 skulle vara ett bra datum, för då kommer nedervåningen vara upptagen för en återträff fram till klockan tre ungefär. Om vi har årsmte på övervåningen då, så har vi en anledning att inte vara nere.
    Mr Ogre
    Mr Ogre


    Antal inlägg : 79
    Join date : 09-07-05
    Age : 36
    Ort : Gamleby(norra kalmar län)

    angående extramötet eventuellt den 3/10 Empty Sv: angående extramötet eventuellt den 3/10

    Inlägg  Mr Ogre mån sep 28, 2009 8:10 pm

    ja jag säger inte emot 10/10 för va spelar de för roll när jag ändå inte e på ön, dock så funderar jag på o närvara på de där årsmötet så länge de bara e på en dag då ja e ledig. denna skola jag pluggar på är frilufs innriktad så vecka 41 är jag och min klass ute i skogen så ja kommer o vara väldigt trött då. för min del hade 24/10 varit väldigt bra för då har mitt höstlov presis statat och de är bara en spelkväll efter 10/10 så hoppas att ni kan tänka er att vänta ett enda spel möte. Gör som ni vill för som sagt jag e ju inte på ön. änn så länge är jag ordinarie vice ordförande och vill så frutansvärt gärna leda de där årsmötet som nån form av avgångs tribut till en förening som jag varit med om att bygga upp enda sen dag 1 för det håller ju inte att vara på annan ort och vara vice samtidigt.
    Natherul
    Natherul


    Antal inlägg : 70
    Join date : 09-08-30
    Age : 34
    Ort : Skogen

    angående extramötet eventuellt den 3/10 Empty Sv: angående extramötet eventuellt den 3/10

    Inlägg  Natherul mån sep 28, 2009 11:49 pm

    som vi bestämmde skulle vi holla ett extra årsmöte den 10/10 men denna tråd har inte uppdateras
    Dan the Wierd
    Dan the Wierd


    Antal inlägg : 190
    Join date : 09-06-30
    Age : 42
    Ort : Slite

    angående extramötet eventuellt den 3/10 Empty Sv: angående extramötet eventuellt den 3/10

    Inlägg  Dan the Wierd tis sep 29, 2009 12:30 am

    Nu är jag förvirrad. Jag vet att man ska ha ett extrainkallat årsmöte så fort som möjligt, men kan man inte tumma på det lite så att martin kan vara med?
    Och är det möte 10/10 eller? Skulle inte alla medlemmar vara informerade om det redan i så fall?
    Vad för slags möte är det/är det inte den 10/10?
    Vilket datum är martin nere och kan vara med på ett möte?

    Neutral
    Natherul
    Natherul


    Antal inlägg : 70
    Join date : 09-08-30
    Age : 34
    Ort : Skogen

    angående extramötet eventuellt den 3/10 Empty Sv: angående extramötet eventuellt den 3/10

    Inlägg  Natherul tis sep 29, 2009 11:21 am

    som jag förstod det hela skulle vi ha ett möte den 10/10:de för att välja ny ordförande och eventuellt ny vice tills nästa riktiga årsmöte (eftersom denna blir extrainkallad) och jag vet inte om willhelm har kallat alla men det var kanske det han gjorde tänkte han när han posta mötes-protokollet från förra mötet
    WilhelmA
    WilhelmA


    Antal inlägg : 81
    Join date : 09-07-26
    Age : 33
    Ort : Visby

    angående extramötet eventuellt den 3/10 Empty Sv: angående extramötet eventuellt den 3/10

    Inlägg  WilhelmA tis sep 29, 2009 12:41 pm

    Väldigt bra att du nämde kallelsen för jag var helt säker på att jag postade den när jag postade protokollet men det gjorde jag tydligen inte. Ska göra det.
    Mr Ogre
    Mr Ogre


    Antal inlägg : 79
    Join date : 09-07-05
    Age : 36
    Ort : Gamleby(norra kalmar län)

    angående extramötet eventuellt den 3/10 Empty Sv: angående extramötet eventuellt den 3/10

    Inlägg  Mr Ogre tor okt 01, 2009 4:33 pm

    jag har då inte fått nån kallelse så ja antar att ja fortfarande har pytte lite tid änn. ja kommer att gå me all min packning i skolan fredagen den 23 denna månad för o hinna me bussen efter plugget sen e de båten så jag är nere på natten till lördagen den 24 som är en anvil lördag och sen är jag hemma hela den veckan så länge som möjligt. om man skulle flytta på ett sådant här viktigt möte för min skull kommer jag att bli jävligt glad dessutom så e ja rätt så säker på att folket i anvil inte kommer o ha några objektioner alls om så blir fallet. visst så ska styrelsen bestäma det mesta men om ni frågar folk så kanske dom vill ha mig med på mötet och om dom då vill de går då inte deras önskan/villja över styrelsens? confused scratch confused

    inte vet jag men snälla låt mig vara med Crying or Very sad
    Natherul
    Natherul


    Antal inlägg : 70
    Join date : 09-08-30
    Age : 34
    Ort : Skogen

    angående extramötet eventuellt den 3/10 Empty Sv: angående extramötet eventuellt den 3/10

    Inlägg  Natherul tor okt 01, 2009 4:42 pm

    alltså styrelsen bestämmde en sak redan så detta extra-möte kommer att vara på den angivna tiden men där tillsätter vi ju bara ordförande till det riktiga årsmötet!

    tyvärr är det så det ser ut martin
    WilhelmA
    WilhelmA


    Antal inlägg : 81
    Join date : 09-07-26
    Age : 33
    Ort : Visby

    angående extramötet eventuellt den 3/10 Empty Sv: angående extramötet eventuellt den 3/10

    Inlägg  WilhelmA tor okt 01, 2009 4:45 pm

    Jag skickade inte ut en kallelse. Jag tar på mig hela skulden men anledningen till att jag inte skickat någon nu är att jag klantade till det totalt. Jag skickade inte en innan söndagen och jag ber om ursäkt för detta. Då möte måste kallas MINST 2 veckor innan enligt stadgarna så gick det ändå inte att kalla till möte den dagen och eftersom inget annat datum var satt så skickade jag inte en kallelse över huvud taget för att undvika förvirring.

    Alltså har vi två val.

    1. Jag skickar en kallelse nu, revisorerna blir lite sura, gör jag det kan dock vilket medlem som helst säga att han/hon inte godkänner mötet då kallelsen gick ut för sent och då för mötet igen verkan och om folk tappat förtroendet för mig så har finns det en bra möjlighet att inte välja om mig.

    2. Vi flyttar årsmötet till helgen Martin föreslog som är Fenix helgen efter.
    Natherul
    Natherul


    Antal inlägg : 70
    Join date : 09-08-30
    Age : 34
    Ort : Skogen

    angående extramötet eventuellt den 3/10 Empty Sv: angående extramötet eventuellt den 3/10

    Inlägg  Natherul tor okt 01, 2009 4:48 pm

    i sådanna fall går den dagen bra antar jag men det måste kanske beslutas i ett styrelsemöte men jag ser ingen annledning till varför inte

    och Wille jag vill inte göra mig av med dig men i alla fall: FY! Shocked
    Mr Ogre
    Mr Ogre


    Antal inlägg : 79
    Join date : 09-07-05
    Age : 36
    Ort : Gamleby(norra kalmar län)

    angående extramötet eventuellt den 3/10 Empty Sv: angående extramötet eventuellt den 3/10

    Inlägg  Mr Ogre tor okt 01, 2009 5:02 pm

    asså nu hann wille o mark skriva lite medans ja skrev detta o de fick mig o lungna ner mig, vill dock ändå skicka de här så att ni kan fatta lite över hur ja mått o kännt de senaste dagarna, men snälla bortse ifrån de som hann bli inaktuellt ok.


    jojo men nog för att ja e på fastlandet så behöver ni inte bestämma allt utan min vetskap Evil or Very Mad , ja fick ju till exempel inte höra om "Morgan fnattet" förens efter ni redan hade bestämt allt redan Sad , så känns de i alla fall. asså shit nu får ja snart också fnatt här också No o de vill ja ju verkligen inte.

    de e bara de att de känns för jävligt att inte få vara med längre liksom, räcker de inte med att jag mer eller mindre känner mig (pga omständigheterna) tvingad att släppa de här sen tills efter årsmötet vilket ja inte heller vill egentligen. de e inte kull o känna sig överkörd liksom efter som att jag känner att jag inte haft något o säga till om.

    o om vi ändå ska ha ett extra möte så varför inte fixa hela styrelsen me en gång, vägrar dock o avgå utan att va där o de hoppas jag att ni kan förstå. vet dock att ni kan rösta ur mig ändå but thats not the point.

    man får vel svära när man känner sig ledsen o arg på forumet va?
    kommer ju inte börja spamma liksom.
    Natherul
    Natherul


    Antal inlägg : 70
    Join date : 09-08-30
    Age : 34
    Ort : Skogen

    angående extramötet eventuellt den 3/10 Empty Sv: angående extramötet eventuellt den 3/10

    Inlägg  Natherul tor okt 01, 2009 5:47 pm

    alltså tyvärr matiun är de så det blir om man inte är tillgänglig, jag kan bara beklaga att du känner som du gör men saker kommer hända mer eller mindre oavsett om du känner till det eller inte eftersom du inte är tillgänglig.

    i attention hadde vi samma problem med en annan som om med i styrelsen och kunde inte komma på mötena och då blir det så att den personen är liksom inte med i händelsernas förlopp och det är synd att säga det men kan man inte komma på möten bör man inte vara med i styrelsen

    det sista var inte riktat mot dig martin för jag tror du visste inte att du skulle åka iväg när du blev vice ordförande men det förklarar situationen och man kan inte säga mer än att den är olycklig
    Mr Ogre
    Mr Ogre


    Antal inlägg : 79
    Join date : 09-07-05
    Age : 36
    Ort : Gamleby(norra kalmar län)

    angående extramötet eventuellt den 3/10 Empty Sv: angående extramötet eventuellt den 3/10

    Inlägg  Mr Ogre tor okt 01, 2009 6:03 pm

    visst e de så men ja vill bara säga att i början när ja o mogge va me o startade alltihop så gjorde vi så här när nån av os 2 inte kunde komma, vi ringde varandra inför mötet o snackade om vad vi skulle snacka om på mötet o kom fram till en gemensamm mening som den närvarande sen tog upp i mötet, måste dra nu dom stänger kvällsmaten 17:15

    Sponsored content


    angående extramötet eventuellt den 3/10 Empty Sv: angående extramötet eventuellt den 3/10

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: tor maj 09, 2024 1:00 am