Anvil

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Anvil är en förening för figur-, roll-, kort- och sällskapsspel i Visby.


+3
Dan the Wierd
emilfrojd
Natherul
7 posters

    angående extramötet eventuellt den 3/10

    avatar
    emilfrojd
    Admin


    Antal inlägg : 106
    Join date : 09-06-30

    angående extramötet eventuellt den 3/10 - Sida 2 Empty Sv: angående extramötet eventuellt den 3/10

    Inlägg  emilfrojd tor okt 01, 2009 8:22 pm

    Att han inte är närvarande är ingen ursäkt för att inte hålla honom uppdaterad. Email och forum är ju ett bra sätt att förmedla information. Sen så bör ni hålla på det att skicka ut kallelse på korrekt sätt minst 14 dagar innan extra årsmötet ska hållas.
    Natherul
    Natherul


    Antal inlägg : 70
    Join date : 09-08-30
    Age : 34
    Ort : Skogen

    angående extramötet eventuellt den 3/10 - Sida 2 Empty Sv: angående extramötet eventuellt den 3/10

    Inlägg  Natherul tor okt 01, 2009 10:10 pm

    tja rätt mycket av den informationen som han kan få finns ju här på forummet, jag menar till och med protokoll har börjat komma upp på forummet nu
    Tamsyn
    Tamsyn


    Antal inlägg : 14
    Join date : 09-06-30
    Age : 33
    Ort : Eskelhem

    angående extramötet eventuellt den 3/10 - Sida 2 Empty Sv: angående extramötet eventuellt den 3/10

    Inlägg  Tamsyn fre okt 02, 2009 1:08 am

    bra wille att du insåg det där med kallelsen jag insåg det ganska fort efter ha läst det här på forumet.
    Kallelser är viktiga inom föreningar särskilt till extra insatta årsmöten och årsmöten på så sätt att litar inte personerna på dom som sitter i styrelsen och det beror på att kallelsen inte har gått ut i tid så kan hela det mötet förklaras ogiltigt.

    Jag har varit vid Xantal årsmöten och årskonferanser har varit med och tagit viktiga beslut för dom föreningarna bland annat beslut om samgående mellan SBUF(svenska baptisternas ungdomsförbund),SMU och MKU(metodistkyrkans ungdomsförbund)...

    En av sakerna som gjorde att jag inte ville ha något ansvar eller sitta i styrelse var att jag visste att jag kanske skulle flytta i från gotland vilket jag gjorde också därför vill jag inte lägga mig i särskil mycket som har med föreningen att göra då jag inte drabbas av det... men jag saknar er alla från gotland och tänker på er en del gånger dels utifrån min utbildning men även fritiden... Jag saknar feenix lördagarna mycket,träffa kompisar,spela magic,rollspela och alla goda skratt man får när man är med bra folk försök att hålla kvar det här för det har varit kul att vara där dom här lördagarna och man ville verkligen inte missa en fenix lördag....

    det var nog allt jag hadde att säga jag hoppas att det ska gå bra med allt krångel som varit och jag tror det är bra att morgan har avgått som ordförande han har varit det ett bra tag och man måste försöka få tag i nytt folk som kan ta på sig ansvaret det krävs.
    Dan the Wierd
    Dan the Wierd


    Antal inlägg : 190
    Join date : 09-06-30
    Age : 42
    Ort : Slite

    angående extramötet eventuellt den 3/10 - Sida 2 Empty Sv: angående extramötet eventuellt den 3/10

    Inlägg  Dan the Wierd fre okt 02, 2009 12:04 pm

    Hej elina, trevligt att se lite folk från föreningen lägga sig i styrelnen! Very Happy

    Ja, min första punkt är faktiskt att be martin om ursäkt. Jag är lika delaktig som någon annan här på ön med att inte hålla dig underrättad. Dock har jag en fråga: kände inte du till "fnattet" redan efter 12 timmar, med tanke på att morgan ringde dig klockan åtta redan nästa morgon?

    Måste faktiskt säga att jag tror det blir bra för morgan att slippa en stressfaktor. På bussen hem förra fenixlörda'n så sa hanna och bodil att han såg mycket mer harmonisk ut. Dom kallade honom "den gamla vanliga morgan."

    Slutligen: kan vi vänta oss en kallelse till extrainsatt årsmöte 24/10 wilhelm?
    WilhelmA
    WilhelmA


    Antal inlägg : 81
    Join date : 09-07-26
    Age : 33
    Ort : Visby

    angående extramötet eventuellt den 3/10 - Sida 2 Empty Sv: angående extramötet eventuellt den 3/10

    Inlägg  WilhelmA fre okt 02, 2009 6:22 pm

    Slutligen: kan vi vänta oss en kallelse till extrainsatt årsmöte 24/10 wilhelm?

    Ja ska skicka en NU så att jag inte glömmer det. Sen vill jag personligen föreslå (Eller det kanske ska vänta till ett styrelsemöte. Att ordförande tar hand om kallelser. Sen för ett tag sedan ändrades det så att sekreteraren skulle kalla. jag som suttit i flera styrelser hade aldrig någonsin varit med om att någon annan än ordförande skulle kalla. Därför hände det flera gånger (Som alla i styrelsen måste märkt) att jag glömde bort att kalla till möten och att folk fick tjatta på det. Så ska det verkligen inte behöva vara vilket är mitt fel. Jag har helt enkelt inte lyckats ställa om ordentligt.

    Var det gäller information så är det SJÄLVKLART att alla som vill ska kunna få informationen. Men det är ju därför vi börjat lägga ut protokoll på forumet. Sen är det lika självklart att man missar beslut/dylikt om man inte kommer på möten självklart är det av stor vikt att man är närvarande på möten om man sitter i styrelsen. (I det här fallet vill jag tillägga att jag absolut INTE tycker att Martin kan klandras för att han inte är på mötena då han flyttat.

    Men han valdes ju in och flyttade? Årsmötet informerade om att det var en stark möjlighet att Martin skulle flytta när han nominerades och han valdes in ändå.
    Natherul
    Natherul


    Antal inlägg : 70
    Join date : 09-08-30
    Age : 34
    Ort : Skogen

    angående extramötet eventuellt den 3/10 - Sida 2 Empty Sv: angående extramötet eventuellt den 3/10

    Inlägg  Natherul fre okt 02, 2009 6:52 pm

    ville skickar du ut kallensen nu då?

    jag har inget problem att ordförande ska skicka kallese annars och som många nu vet vid detta laget så har jag ställt om som kandidat till ordförande så om jag blir vald så kan jag ta hand on kallelser om det ska behövas Very Happy
    avatar
    Morganj


    Antal inlägg : 54
    Join date : 09-09-23
    Age : 38

    angående extramötet eventuellt den 3/10 - Sida 2 Empty Sv: angående extramötet eventuellt den 3/10

    Inlägg  Morganj fre okt 02, 2009 8:18 pm

    Som sakt jag är mycket stolt över er i styrelsen. Very Happy Very Happy Very Happy
    Även om jag inte är styrelse medlem längre så finns jag bakom er och täker upp er. Wink

    Nu är det så att det finns papper på övernskomelse med Fenix som jag har underteknat. Dom papprena står jag kvar på så länge det behövs.
    Även efter årsmötet.

    Jag har kvar min brika till Fenix så jag kan öppna och stänga.
    Undrar om jag kan få en nykel till förådet. Då är vi i alla fall fler som kan öpnna och stänga fenix dagarna!

    Två viktiga punkter till styrelsens styrelse möte

    1 bank konto

    2 Sverok

    Tack för allt och lyka till önskar den Gamla Ordfröande

    PS

    Hoppas jag inte behöver rulatur ännu lol!
    WilhelmA
    WilhelmA


    Antal inlägg : 81
    Join date : 09-07-26
    Age : 33
    Ort : Visby

    angående extramötet eventuellt den 3/10 - Sida 2 Empty Sv: angående extramötet eventuellt den 3/10

    Inlägg  WilhelmA fre okt 02, 2009 9:14 pm

    Natherul skrev:ville skickar du ut kallensen nu då?

    jag har inget problem att ordförande ska skicka kallese annars och som många nu vet vid detta laget så har jag ställt om som kandidat till ordförande så om jag blir vald så kan jag ta hand on kallelser om det ska behövas Very Happy

    Upptäckte att jag inte hade min dagordning på den datorn jag satt på sen hända annat men nu sitter jag vid rätt dator. Det är uppe om någon minut.
    Mr Ogre
    Mr Ogre


    Antal inlägg : 79
    Join date : 09-07-05
    Age : 36
    Ort : Gamleby(norra kalmar län)

    angående extramötet eventuellt den 3/10 - Sida 2 Empty Sv: angående extramötet eventuellt den 3/10

    Inlägg  Mr Ogre lör okt 10, 2009 4:49 pm

    mmjo fast väcka mig vid 8 snåret på en söndags morgon e inte lönt för då e ja liksom ordentligt snurrig o något okontaktbar eftersom att ja mer eller mindre snackar i sömnen. De blir liksom så när man e så omänskligt morgontrött som ja e, fråga bara brorsan hur komigst vimsig ja kan vara på en helgmorgon.

    Jag hade inte någon som helst planering på o flytta när jag valdes på förra årsmötet, dock så tyckte ja att de va viktigt o säga att ja eventuellet skulle börja plugga igen viket sekriteraren då kanske tolkade som att ja menade på fastlandet vilket jag inte gjorde.

    öhm tack för ursäkterna då o tack till Emil, självklart så e de ju viktigt att kunna närvara på möten o så men de e ju därför jag kommer att ta de perfekta tillfället att avgå sen på extramötet. Som sagt så är de nog nästan bara Mogge o ja kvar av dom som startade de hela därför vill ja ju inte ta o skada Anvil genom o låta os ha en vice som inte kan komma på mötena fast de sista jag vill är igentligen o lämna styrelsen.

    Jag anser i o för sig att vara en icke närvarande vice e skadligt för föreningen o ja gillar vad vi har blivit så jag tar liksom mit ansvar o lämnar min post till någon som kan göra större nytta eftersom att ja liksom....låt os säga att Anvil har en stor plats i mitt hjärta o att de sista ja vill e o orska oreda.

    Ps hoppas starkt på att ja blir extramötets ordförande.
    WilhelmA
    WilhelmA


    Antal inlägg : 81
    Join date : 09-07-26
    Age : 33
    Ort : Visby

    angående extramötet eventuellt den 3/10 - Sida 2 Empty Sv: angående extramötet eventuellt den 3/10

    Inlägg  WilhelmA lör okt 17, 2009 10:36 pm

    Jag vill förvarna för att någon annan behöver ta med sig en laptop. Jag kan tyvärr inte närvara. Semester i Italien en vecka och kommer hem kvällen då årsmötet är. (23:20 så jag missar det troligen...)

    Eftersom det bara är tills januari så accepterar jag vilken nominering som helst (om någon) så slipper ni ringa mig ifall något sådant händer.
    WilhelmA
    WilhelmA


    Antal inlägg : 81
    Join date : 09-07-26
    Age : 33
    Ort : Visby

    angående extramötet eventuellt den 3/10 - Sida 2 Empty Sv: angående extramötet eventuellt den 3/10

    Inlägg  WilhelmA sön okt 25, 2009 6:22 pm

    Så hur gick årsmötet? Finns det ett protokoll?
    avatar
    emilfrojd
    Admin


    Antal inlägg : 106
    Join date : 09-06-30

    angående extramötet eventuellt den 3/10 - Sida 2 Empty Sv: angående extramötet eventuellt den 3/10

    Inlägg  emilfrojd sön okt 25, 2009 6:26 pm

    Det är renskrivet och ska bara justeras innan jag lägger upp det.
    Tamsyn
    Tamsyn


    Antal inlägg : 14
    Join date : 09-06-30
    Age : 33
    Ort : Eskelhem

    angående extramötet eventuellt den 3/10 - Sida 2 Empty Sv: angående extramötet eventuellt den 3/10

    Inlägg  Tamsyn sön nov 01, 2009 9:49 pm

    När kommer protokollet egentligen det har gått en vecka nu och fortfarande ingenting det är irriterande så lite fart nu då!!!
    avatar
    emilfrojd
    Admin


    Antal inlägg : 106
    Join date : 09-06-30

    angående extramötet eventuellt den 3/10 - Sida 2 Empty Sv: angående extramötet eventuellt den 3/10

    Inlägg  emilfrojd mån nov 02, 2009 12:46 pm

    Det bör komma upp inom någon dag nu. Detta då jag har varit borta över helgen och inte kunnat fixa det lilla fel som var i protokollet. Jag måste bara få det justerat. Så fort det är gjort så kommer det upp här.

    /MVH Emil Mötessekreterare.
    Dan the Wierd
    Dan the Wierd


    Antal inlägg : 190
    Join date : 09-06-30
    Age : 42
    Ort : Slite

    angående extramötet eventuellt den 3/10 - Sida 2 Empty Sv: angående extramötet eventuellt den 3/10

    Inlägg  Dan the Wierd ons nov 04, 2009 2:42 am

    Alltså, bara för att förtydliga situationen här: det är korrekturläsarna som är lata utav bara he-...mycket.

    Sponsored content


    angående extramötet eventuellt den 3/10 - Sida 2 Empty Sv: angående extramötet eventuellt den 3/10

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: ons maj 08, 2024 6:58 pm