Anvil

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Anvil är en förening för figur-, roll-, kort- och sällskapsspel i Visby.


4 posters

    Magic the Gathering Booster Drafts

    Andreas
    Andreas


    Antal inlägg : 133
    Join date : 09-07-09
    Age : 29
    Ort : Klintehamn

    Magic the Gathering Booster Drafts Empty Magic the Gathering Booster Drafts

    Inlägg  Andreas tor jul 09, 2009 1:33 am

    Jag som Magic Ordförande skulle gärna villja veta om Intresset för Booster Drafts är stort i vår lilla förening, eller om vi borde satsa på att anordna Standard, Extended och Legacy Turneringar, dock kommer vi inte hålla några Vintage turneringar då jag antar att ingen i vår förening är intresserad av att skaffa full P9 (Black Lotus, dom 5 moxarna, time Twister,Time walk och så den sista som jag alltid glömmer)eller någon av lekarna som besegrar full P9 som också dom kräver att man lägger ut 6-10 tusentals kronor på en lek. men om intressent för vintage dyker upp kommer detta självklart att anordnas också.

    Booster Draft reglerna i föreningen kommer antagligen vara
    8-man Draft
    3Packs from Chosen Edition/set
    3-2-1 Picks

    En Booster Draft, för er som inte är insatta i magic, är när alla som anmäler sig får 3 Booster pack var(paketen med 15 kort i sig)och så öppnar man ett av dom, väljer ett kort och skickar sedan resten av korten till HÖGER, sen gör man så med resten av det paketet, när man är klar med dom 15 korten öppnar man nästa Pack och skickar till VÄNSTER när man valt ett kort, sedan fortsätter man så, sedan öppnar man sista paket och skickar till HÖGER igen. Sedan bygger man en lek av detta, så man tar kort som har samma färger eller Kombinerar bra så man får en bra spelbar lek, sedan spelar man en Utslags turnering, där förlorarna i semi finalen möts för att kora en 3 plats och Finalisterna slåss om 1 plats

    Med Picks menas att man lägger upp alla Rares/Mythic Rare i slutet av Spelandet och så väljer 1:an 3 Rares, 2:an väljer 2 och Trean väljer 1, sedan väljer fyran 1 osv.

    Om 8 personer är intresserade av detta ska detta anordnas

    /Andreas, Magic Ordförande och Ledamot i Anvil, Figur, Kort och rollspels förening
    Svampbob
    Svampbob


    Antal inlägg : 64
    Join date : 09-07-02
    Age : 28
    Ort : Framför en dator

    Magic the Gathering Booster Drafts Empty Sv: Magic the Gathering Booster Drafts

    Inlägg  Svampbob sön jul 12, 2009 9:18 pm

    Äntligen draft! det blir säkert skitkul! säg ett datum och en kostnad så hör jag av mig.
    Andreas
    Andreas


    Antal inlägg : 133
    Join date : 09-07-09
    Age : 29
    Ort : Klintehamn

    Magic the Gathering Booster Drafts Empty Sv: Magic the Gathering Booster Drafts

    Inlägg  Andreas sön jul 12, 2009 10:16 pm

    jag undrar om folk är intresserade av det, har inga datum eller så
    ZoNe
    ZoNe


    Antal inlägg : 24
    Join date : 09-07-16
    Age : 28
    Ort : vet inte

    Magic the Gathering Booster Drafts Empty Sv: Magic the Gathering Booster Drafts

    Inlägg  ZoNe fre jul 17, 2009 3:54 pm

    jag är väldiggt intresserad av en draft:) hoppas att folk vill!
    WilhelmA
    WilhelmA


    Antal inlägg : 81
    Join date : 09-07-26
    Age : 33
    Ort : Visby

    Magic the Gathering Booster Drafts Empty Sv: Magic the Gathering Booster Drafts

    Inlägg  WilhelmA mån jul 27, 2009 1:10 pm

    Draft är ALLTID välkommet. Speciellt om föreningens pengar står för den.

    /Wille som för närvarande är arbetslös och fram tills han börjar plugga i höst inte har någon inkomst.

    Sponsored content


    Magic the Gathering Booster Drafts Empty Sv: Magic the Gathering Booster Drafts

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: tis maj 14, 2024 11:01 pm