Anvil

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Anvil är en förening för figur-, roll-, kort- och sällskapsspel i Visby.


4 posters

    Armé historia i fantasy

    The Avatar
    The Avatar


    Antal inlägg : 62
    Join date : 09-07-07

    Armé historia i fantasy Empty Armé historia i fantasy

    Inlägg  The Avatar ons aug 19, 2009 8:16 pm

    Petrus the evil clown undrade om armé historia till 4000 tusen och då undrar jag om en armé historia till fantasy.Jag kom på en bra story när det gäller vampire counts.Historian handlar om en vampyr som heter Rakshar.Jag kommer med storyn sen för jag har lite fullt upp just nu.
    The Avatar
    The Avatar


    Antal inlägg : 62
    Join date : 09-07-07

    Armé historia i fantasy Empty Sv: Armé historia i fantasy

    Inlägg  The Avatar tor aug 20, 2009 7:03 pm

    Innan jag berättar om vampyren ska jag berätta hur jag kom på idén.Jag ville göra en vampyr som var en skeleton så jag gjorde en historia till figuren.Rakshar var en väldigt magi galen vampyr.Han var helt besatt av the dark art och han hade många necromancers i sin armé.En gång när dom var ute och stred blev en av Rakshars nya necromancers besatt av sigmar och försökte döda sin mästare.den besatta necromancern slet av Rakshasars köt i ett försök att döda honom och lyckas.Sen flyr necromancern in i skogen där han samlar några få outcasts ifrån empire.Kvar på slagfältet står några trogna necromancers och en hög med ben.Men necromancerserna ger inte upp.Dom försöker regenerera sin mästare och med hjälp av mycket magi och Rakshars starka vilja som inte vill lämna sin kropp lyckas dom regenerera Rakshar som då blir den första skeleton vampyren.Alla andra får också skriva om sina armé historier i det här ämnet om dom vill.


    Senast ändrad av theavatar den fre aug 21, 2009 5:54 pm, ändrad totalt 1 gång
    Andreas
    Andreas


    Antal inlägg : 133
    Join date : 09-07-09
    Age : 29
    Ort : Klintehamn

    Armé historia i fantasy Empty Sv: Armé historia i fantasy

    Inlägg  Andreas tor aug 20, 2009 8:24 pm

    Hmm... Storyn för mina Dryads är ganska simpel

    Dom få Dryaderna i bergen, som fortfarande kunde leva utan närheten till skog, var tvungna att anpassa sig och försöka gömma sig från alla Fiender, då en dag, en dryad vid namn Gywron, steg fram ur massan. Han Dräpte en Fientlig man, som hade kommit upp i skogen med sitt skogshuggar gäng, Dom kom från en by inte långt ifrån hans gömställe, och när han såg att dom drog sig närmare, förberedde han sig. han visste att han inte hade samma krafter som dom vanliga dryaderna som drog kraft från skogarna, men han var tvungen att försvara sina fränder, så han gick ut och smög sig upp på männen, han mördade dom alla, och kände smaken av blod för första gången... Hans rötter sög åt sig blodet, det var det godaste dom någonsin hade smakat.
    Två dagar senare så hade han och några andra dryader som ville prova den nya smaken, förgört byn med skogshuggare, så dom vandrade neråt, och fann fler människor, alver, och olika raser, dom dödade alla som kom i deras väg, dom behövde blodet för att bli mäktigare, men, dom tänker aldrig lämna Bergen, det är där dom bor, och där dom Jagar
    The Avatar
    The Avatar


    Antal inlägg : 62
    Join date : 09-07-07

    Armé historia i fantasy Empty Sv: Armé historia i fantasy

    Inlägg  The Avatar fre aug 21, 2009 5:53 pm

    Fortsättning på min vampyr historia.Rakshar ville utkräva sin hämnd på den sigmar besatta necromancern så han samlar en armé och ger sig av.Till sist hittar han necromancern och hans lilla trupp outcasts och dom börjar strida.Rakshar kämpar sig fram till necromancern och klyver honom på mitten i ett kraftfullt hugg.Sedan återvänder Rakshar hem till sitt slott och upptäcker att en grevina har flyttat in varenda natt dör en av grevinans folk och till sist flyr hon i natten med resten av sitt levande folk.Dom mötts av en hemsk åsyn av ett skelet iklädd tung rustning med ett långt,glödande svärd i ena handen.Grevinan ser aldrig mer dags ljuset.Från den stunden anlitar Rakshar bara necromancers som är helt inne på den mörka stigen.Nu är historien i alla fall slut.
    ZoNe
    ZoNe


    Antal inlägg : 24
    Join date : 09-07-16
    Age : 28
    Ort : vet inte

    Armé historia i fantasy Empty Sv: Armé historia i fantasy

    Inlägg  ZoNe lör aug 22, 2009 2:51 am

    En fråga, kan man bara hitta på en historia helt random eller måste den vara tagen (och kanske lite ändrad) ur dom olika lagens regelböcker?
    Andreas
    Andreas


    Antal inlägg : 133
    Join date : 09-07-09
    Age : 29
    Ort : Klintehamn

    Armé historia i fantasy Empty Sv: Armé historia i fantasy

    Inlägg  Andreas lör aug 22, 2009 1:37 pm

    Hitta på Randomly, Min bryter mot Dryad Fluffet jätte mycket så...
    ZoNe
    ZoNe


    Antal inlägg : 24
    Join date : 09-07-16
    Age : 28
    Ort : vet inte

    Armé historia i fantasy Empty Sv: Armé historia i fantasy

    Inlägg  ZoNe lör aug 22, 2009 3:15 pm

    Okej^^ då ska jag hitta på något roligt åt mina lizardmen.
    Dan the Wierd
    Dan the Wierd


    Antal inlägg : 190
    Join date : 09-06-30
    Age : 42
    Ort : Slite

    Armé historia i fantasy Empty Sv: Armé historia i fantasy

    Inlägg  Dan the Wierd sön aug 23, 2009 1:05 am

    Nja, det är väl lämpligt att hålla sig till Warhammer-världen, och inte gå överstyr...
    Alltså mina Vampire Counts kommer till exempel inte att vara Sith-infiltratörer i en Dark Elf/Lizardmen allians mot Goa'uld.

    Lite överdrivet kanske, men ni fattar poängen hoppas jag? Very Happy

    Sponsored content


    Armé historia i fantasy Empty Sv: Armé historia i fantasy

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: fre apr 26, 2024 11:44 pm